Социалната мрежа "Тик Ток" (TikTok) вече има над 1 милиард активни потребители (поне едно логване месечно) само четири години, след като бе пусната от китайската група "Байт Денс" (ByteDance), предаде "Франс прес".

Видео платформата е прибавила над 300 млн. потребители от юли 2020 година, последната дата на която компанията оповести данни за посещенията. Вече популярна преди пандемията от коронавирус, благодарение основно на хореографиите в мрежата по поп хитове, ТикТок се възползва от значителния тласък, породен от локдауните, затварянето на училища и дистанционната работа.

Платформата, която първоначално бе изградена на принципа на видеа с продължителност от максимум 15 секунди, впоследствие увеличи лимита на 60 секунди и после до 3 минути в началото на юли, за да привлече по-широка публика и да се конкурира с "Ютюб" (YouTube).

От своя страна филиалът на "Гугъл" (Google) пусна "Ютюб Шортс" (YouTubeShorts), разпространен в над 100 страни към средата на юли, за да се конкурира с "Тик Ток" в сегмента на късометражните формати.

Филиалът на "Байт Денс", чийто еквивалент в Китай е кръстен "Доуин" (Douyin), продължава да е доста зад "Ютюб", който претендира, че е имал 2.3 млрд. активни потребители месечно през 2020 година. "Тик Ток" се опитва да монетизира допълнително посещенията в платформата си, нещо което се е забавил да направи през първите дни от пускането си.
Социалната мрежа се активизира в областта на рекламата през миналата година и пусна в края на август 2021 година нова функция, която позволява на потребителите да купуват директно продукти, които се предлагат в приложението от създателите на съдържание. /БТА-

Дневник