"Фейсбук" смята другата седмица да си смени търговското наименование, съобщи днес блогът The Verge на Vox Media, позовавайки се на добре информиран източник. Целта била фокусът да е върху концепцията на главния изпълнителен директор на "Фейсбук" Марк Зукърбърг за "метавселена", пише БТА.

Зукърбърг планирал да говори за смяната на името на годишната конференция на компанията на 28 октомври, но новината можело да бъде съобщена и по-рано. Наскоро "Фейсбук" обяви, че ще наеме още 10 хил. души в Европа за работа по "метавселената".

За в. "Гардиън", който не може да потвърди новината, представител на компанията обяснява, че тя "не може да коментира слухове или спекулации". Британското издание обаче припомня за натиска, на който бе подложена компанията от нов изобличител, Франс Хогън, чиито свидетелства сочат, че компанията е поставила "астрономическите печалби пред хората" дори при риск да навреди на децата или да дестабилизира демокрациите. Хогън е човекът зад изтекли в "Уолстрийт джърнъл" документи, сочещи, че компанията е наясно с тенденцията 30% от тийнейджърките да усилват неудовлетворението от собственото им тяло.

Ребрандирането вероятно ще позиционира социалната медия "Фейсбук" като един от многото продукти на компания майка, която ще контролира и групи като "Инстаграм", "Уотсап", "Окюлъс" и други, се казва в информацията на The Verge. Още няма информация за новото име, но то може да е свързано с "Хорайзън", технологията за добавена реалност на "Фейсбук".

Това не би била безпрецедентна стъпка. През 2015 г. "Гугъл" създаде "Алфабет", за да разшири дейността си отвъд търсенето и рекламите и да навлезе в редица сектори, от автономните коли до здравеопазването.

Дневник