С главоломното разрастване на модерните технологии, не можем да не отбележим многократно повишения интерес към интернет пространството и използването на мрежата като средство за бизнес и реклама. Вследствие на изброените (и повече) фактори, през последните няколко десетилетия се появиха много нови и “модерни” професии, обслужващи именно уеб пространството - графичен дизайнер, копирайтър, анализатор на данни, геймификатор, специалист по дигитален маркетинг и прочие.

Точно днес бихме искали да обърнем по-специално внимание на една от изброените професии, а именно копирайтър: същността на професията и задачите, поставени на професионалистите. Ако имате интерес към темата, останете с нас докрай!

Провеждане на писмени кореспонденции и дискусии

Едни от най-важните качества, които трябва да притежава един копирайтър, са писмената грамотност, способността да води формален разговор и да дискутира разнообразни теми, които влизат в компетенциите му. Голяма част от собствениците на уеб сайтове наемат копирайтъри, чието задължение е да:

  •  Отговарят на имейли и запитвания
  •  Дават обратна връзка на въпроси във форуми.

А това далеч не е толкова лесно, колкото изглежда! Компаниите високо ценят умението на даден копирайтър да отговаря на въпрос, докато да спазва етикета за формално общуване, звучи забавно и дори успява да вмъкне реклама на даден продукт/фирма! Питате ли нас, работата на копирайтъра е истинско изкуство. 

Рекламни текстове

Масата копирайтъри се занимават именно с рекламна дейност и популяризиране, и по-специално написването на текстовете, необходими за дадена реклама. В това число се включват:

  • Сценарии за рекламни видеа
  • Постери, плакати, брошури, билбордове
  • Уеб статии и прочие.

Казано накратко: всичко, което съдържа рекламен текст с цел продажба! Тук копирайтърът има за цел по възможно най-кратък и интересен начин да привлече вниманието на потенциалните клиенти и в най-добрия сценарии да ги убеди, че трябва да се възползват от предлаганата стока/услуга. Ако ли не, най-малкото да ги накара да споделят за нея с приятели и близки - това отново е вид успех, тъй като се подпомага популяризирането.

Редакция и пренаписване

Някои копирайтъри пък се занимават с редактиране и “разкрасяване” на определени текстове. Целите на един копирайтър, който се занимава с редакция, са следните:

  • Поправяне на правописни, пунктуационни, граматични и лексикални грешки
  • Заменяне на думи/изрази с цел постигане на благозвучност
  • Оформяне на страници, абзаци, шрифтове, знаци и др.

В някои случаи редакцията се превръща в пренаписване, тъй като грешките са прекалено много. В такъв случай копирайтърът отново трябва да спазва някои правила, като например:

  •  да се придържа към основната тема и цел на текста
  •  новия “продукт” да наподобява стария като ред, структура и последователност.

Работата на редакторите е от изключителна важност, тъй като именно те решават как ще изглежда финалния резултат. За съжаление, обаче, компетентните, грамотни и сериозни професионалисти са все по-голяма рядкост.

Оптимизация на уеб сайтове

Оптимизацията за търсачки представлява написването и подмяната на думи/текст в даден уеб сайт с по-търсени такива. Резултатът е по-високо класиране в резултатите, които определена търсачка предлага, когато търсите по ключови думи. Тук е от голяма важност изразите да стоят естествено в съдържанието на дадена статия, както и изреченията да бъдат уникални, т.е. да не бъдат копирани от друго място.

Оптимизацията е цяла наука, която не мислим, че можем да обясним в няколко прости изречения. Можем, обаче, да изброим какви са ползите от нея:

  • Класиране на видно място в резултатите при дадено търсене (без да се плаща за реклама)
  • Привличане на потенциални клиенти, интересуващи се от сходни теми
  • Популяризация на съдържанието
  • Повишаване на броя посещения в оптимизирания сайт.

Оптимизирането на сайтове се дели на няколко типа, като това е само един от тях. Темата на днешната статия не е тази, затова само ще завършим абзаца със следното твърдение: Оптимизацията върши чудеса!

Заключение

Важно е да отбележим, че даден копирайтър може да върши както всички, така и само една от гореописаните дейности - за всеки е индивидуално! Истински важното за един копирайтър е да изпълнява заданията си съвестно и старателно.

Мислим, че успяхме да дадем добра представа за това с какво се занимават копирайтърите и какви са техните задължения. Това далеч не е професия, към която всеки може да се привърже!

Надяваме се да сме били максимално полезни и статията да ви е била интересна. Ако това е така, можете да споделите с приятели, за да научат и те за една от “интересните” професии - копирайтър. Благодарим, че останахте докрай!

copyvibes.eu