Компанията "Фейсбук" обяви, че отсега нататък ще се нарича "Мета". Това обяви основателят на компанията Марк Зукърбърг на презентация по темата.

Промяната е част от усилията на "Фейсбук" да се дистанцира от бизнеса с най-популярната в света социална мрежа, на фона на редица скандали, и да се преориентира към новия си интерес - метавселената.

За промяната съобщи преди дни влиятелното в технологичните среди американско издание The Verge.

През юли "Фейсбук" обясни, че набира екип за разработката на "метавселена", чието ядро са проекти за виртуална и допълнителна реалност да свързване на цифровия свят. Идеята е потребителите да имат достъп до "метавселената" чрез устройства за виртуална и добавена реалност, в които компанията, чрез Facebook Reality Labs, вложи значителна част от усилията си в последните месеци.

Отделните платформи за общуване като "Фейсбук", "Уотсап" и "Инстаграм" няма да променят името си - промяната се отнася само за компанията майка. Подобна промяна имаше и компанията, създала "Гугъл", която от 2015 г. се нарича "Алфабет".

В случая на "Фейсбук" промяната съвпада с репутационна криза след изтекли документи, според които компанията е знаела за токсичния ефект на "Инстаграм" за самочувствието на подрастващите, и след разкрития за високата търпимост към съдържащо насилие съдържание.

Тя върви ръка за ръка с промяна и на логото - досегашното бяло F на син фон се заменя от син знак на бял фон, подобен на символа за безкрайност. Зукърбърг отбеляза по време на презентация като част от събитието "Фейсбук кънект", че промяната цели да демонстрира различните идентичности на компанията - тя не е просто собственик на едноименната социална мрежа, а има и други проекти.

Промяната вече е видима на страницата на доскоро наричалата се "Фейсбук" компания, приела и новото лого, и новото име:

    "Мета помага да се изгради бъдеще, където хората имат повече начини да играят и да се свързват в метавселената. Добре дошли в следващата глава на социалното свързване."

Дневник