Японски машинист съди работодателя си, защото е удържал от заплатата му 56 йени (0,43 евро) за едноминутно закъснение на влака му, съобщи АФП.
Жалбата е подадена срещу Западната японска железопътна компания в началото на годината. Глобата е наложена на машиниста за професионална грешка през юни 2020 г. Той иска обезщетение от 2,2 милиона йени (16 815 евро) за морални щети.
Машинистът трябвало да откара празен влак към депо на гара Окаяма, но сбъркал перона. Тази грешка го забавила и влакът напуснал гарата и пристигнал в депото една минута по-късно от графика.
От жп компанията настояват, че е било уместно грешката да бъде отчетена в заплатата на служителя, защото през това време той не е работил.
"Причината да се стигне до съд се дължи на разлика в интерпретацията - каза пред АФП говорител на жп компанията, който подчерта, че е приложен принципът им "когато не се работи, няма заплата".
Машинистът от своя страна настоява, че въпросното закъснение произтича от малка човешка грешка, а не от отсъствие през работно време.
Японските железници са известни с точността си и се дават за пример в света. През 2017 г. местен оператор влезе в световната преса, след като се извини за причинените "огромни проблеми" от тръгването на влак с 20 секунди по-рано.
Японски машинист съди работодателя си, защото е удържал от заплатата му 56 йени (0,43 евро) за едноминутно закъснение на влака му, съобщи АФП.
Жалбата е подадена срещу Западната японска железопътна компания в началото на годината. Глобата е наложена на машиниста за професионална грешка през юни 2020 г. Той иска обезщетение от 2,2 милиона йени (16 815 евро) за морални щети.
Машинистът трябвало да откара празен влак към депо на гара Окаяма, но сбъркал перона. Тази грешка го забавила и влакът напуснал гарата и пристигнал в депото една минута по-късно от графика.
От жп компанията настояват, че е било уместно грешката да бъде отчетена в заплатата на служителя, защото през това време той не е работил.
"Причината да се стигне до съд се дължи на разлика в интерпретацията - каза пред АФП говорител на жп компанията, който подчерта, че е приложен принципът им "когато не се работи, няма заплата".
Машинистът от своя страна настоява, че въпросното закъснение произтича от малка човешка грешка, а не от отсъствие през работно време.
Японските железници са известни с точността си и се дават за пример в света. През 2017 г. местен оператор влезе в световната преса, след като се извини за причинените "огромни проблеми" от тръгването на влак с 20 секунди по-рано.
Дир.бг
Коментари
Анонимен
Хи-хи-хи! Някой отново спи!
Анонимен
Повторението е майка на знанието.
Анонимен
То и за преписване се искат умения :) Ако някой не е разбрал - коментарите до тук са за НАШИТЕ служители, не - за японските