Новият светофар на Томбул джамия, който вече е с адаптивно време на зелената светлина, е облекчил значително трафика на кръстовището. Решението ще се приложи и на други места в Шумен, стана ясно на пресконференция днес в сградата на общината.
Припомняме, че кръстовището до джамията бе изцяло модернизирано за малко над 100 хил. лв., чрез въвеждане на интелигентна трафик система.
„Има общо 8 камери, 4 от които са следят автомобилите. Така системата преценява трафика и в зависимост от натоварването регулира зелената светлина. Зададени са само минимални зелени времена. Когато изтече това време, системата проверява дали има още коли, и ако има още – удължава времето, пак до определена граница“, обясни Юрий Хаджидимитров от ДЗЗД „Интелигентни системи за управление на трафика в град Шумен“.
Като постижение той изтъкна, че са успели да извършат промените, без да спират светофара. Това е удължило и срока на изграждане на новата система.
Хаджидимитров обясни, че работата на новия светофар се следи през интернет, но няма как да се хакне, защото режимите се сменят там от място. По отношение на премахнатите обратни броячи за време той заяви, че те биха работили хаотично при въведеното променливо време на зелената светлина и биха объркали водачите. Може обаче да се сложи и мигаща зелена светлина преди смяната на сигнала, но за това трябва нормативна база.
„Това кръстовище бе избрано пред другите кръстовища в града, които в действителност са по-натоварени. Но причината бе, че това е най-неравномерно натовареното“, обясни Владимир Събев, ст. експерт “Транспорт, логистика и знаково стопанство” в общината. Той подчерта, че вече значително се е облекчил трафика и ако преди в пиковите часове, например след 17,00, по ул. „Паламара“ се е събирала колона до ул. „Съединение“, сега вече се струпват най-много по 6 - 7 коли.
„Ще се подходи по същия начин и към други важни по отношение на трафика. Например на бул. „Ришки проход“ до училището, но всичко е въпрос на финанси“, каза Събев.
ШУМ.БГ
Коментари
Елизе Реклю
Имам идея как най-много да се облекчи трафикът. Много е лесно и абсолютно безплатно. Робите да ходят и да се връщат от работа без кошниците си. Да ходят пеша или с велосипеди, хем няма да замърсяват въздуха. В краен случай да ги возят с автобуси. Не виждам никаква логика да имаш автомобил само за да ходиш да слугуваш на някого.
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Емил Анри
Как няма да стига до "Съединение" колоната, като 40 роби се нареждат един след друг като се прибират от работа. Като ги качат в един автобус и няма да има колона. Прав е другарят Елизе Реклю.
Анонимен
Това беше първото кръстовище, където да се тества новата система. Щом получи "зелена светлина", на ред са следващите кръстовища. Всяко най-малко по сто хиляди лева. А след това може да се премахнат светофарните уредби и да се преобразуват на кръгови кръстовища.
Михаил Бакунин
То е лесно, но това са роби. Те ако имаха мозък, нямаше да робуват на някой друг, а щяха да работят за себе си.
Агент Хари
Сутрин до 10 и вечер от 17 до 19 в делнични дни не излизам с колата. Голям ужас е с всичките тия роби, които отиват и се прибират от слугинаж. Събота и неделя, когато робите почиват е голям кеф. По една-две коли на светофара.
нев
нека този който е измислил уредбата да премине от обръщача Раковска на ляво посока гривица- опитайте и ще видите как ще увиснете на средата на кръстовището понеже откъм оборище продължава зелено надясно и става зелено за гривица оборище.
358
Светофарите са ясни, кога обаче ще се вземат мерки за спирането на два реда пред езиковата и Сава Доброплодни??? Истински кошмар е. Разбирам, че всеки чака да вземе детето си и е спрял "само за малко", ама 30 коли на два реда по само за малко не е добре.
Анонимен
КАТ е с двоен стандарт. За булеварда пред ДСК и Поликлиниката строги мерки, за пазара също, а тапата пред Сава Доброплодни - нищо. Има си странични улици към училищата, да си вземат децата от там!