Първите спешни мерки за обезопасяване на пътния участък, където стана катастрофата с македонския автобус, не включват премахване на отбивката с чешма и острова с мантинела, който я отделя. Това стана ясно на пресконференцията, дадена в Министерството на регионалното развитие и благоустройството днес.

Министър Виолета Комитова и заместниците й Иван Шишков и Валентин Граматиков посочиха, че в този участък ще бъде намалена разрешената скорост до 90 км/ч. Сега тя е 120 км/ч. Ще се поставят и нови светлоотразители в мантинелите през 10-12 м, добави Ивайло Денчев, изпълнителен директор на Агенция "Пътна инфраструктура".

Повредената при удара на автобуса мантинела на острова ще бъде поправена, уточни той. Новото е, че вече ще е по-безопасна като за крайщата й няма да е тип "рибешка опашка", както е сега, а тип "буфер" или занулена към нивото на настилката.

Не един и двама експерти обаче коментираха, че именно отбивката, поставена след завой се превръща в капан за шофьорите, които карат в крайната дясна лента нощем или в лошо време по АМ "Струма".

Отбивката с чешмата и островът с мантинелата ще остане, потвърди и арх. Влади Калинов, директор на Дирекция за национален строителен контрол (ДНСК) пред "Дневник".

"Островът не го виждам като основен проблем. Намаляването на скоростта в участъка от 120 км/ч на 90 км/ч ще доведе до повече време за реакция на шофьорите за каквото и да било", смята той. Ако всички пътни знаци преди отбивката ги е имало, нещата са щели да бъдат наред, според Калинов. Той не би препоръчал при ремонта на мантинелата да се избере за крайщата й тип "зануляване", защото тогава има риск леките коли, качили са по нея лесно да се преобърнат.

"В случая с автобуса единственият проблем е, че се е запалил. Автобусът е минал през две мантинели и на пътниците им е нямало нищо. Проблемът за тях е възникналият пожар, а от какво е е възникнал, следствието ще каже", подчерта директорът на ДНСК.

Дневник