Напрежението между съперниците за титлата във Формула 1 Люис Хамилтън и Макс Верстапен се увеличи след състезанието за Гран при на Саудитска Арабия. Британецът спечели на новото улично трасе в Джеда в хаотична надпревара, белязана от катастрофи, кола за сигурност и удар между двамата, с което се изравни по точки с Верстапен.

След надпреварата Хамилтън обвини пилота на "Ред бул", че "прескача границата".

"Състезавал съм се с много различни различни пилоти, попадал съм на различни характери. Някои от тях преминават границата, Макс със сигурност я прескача. Понякога мисли, че правилата не важат за него или не мисли за тях", коментира Хамилтън.

"Толкова пъти съм избягвал катастрофа с него и нямам против, защото можеш да отстъпиш и да се бориш в следващия старт, както и съм правил."

За инцидента на пистата, в който Хамилтън се удари с Верстапен британецът обяви, че не е получил информация, че ще бъде пропуснат.

Хамилтън е в серия от три поредни успеха, а в неделя предстои последното състезание за сезона - Гран при на Абу Даби. За пръв път от 47 години двамата съперници за титлата влизат в последната надпревара с равни точки, като тогава битката се води между Емерсон Фитипалди с "Макларън" и Клей Регацони с "Ферари", а бразилецът печели титлата.

Верстапен направи малко коментари на пистата и дори не се поздрави с Хамилтън. Пилотът на "Ред бул" побърза да напусне и подиума за награждаване.

Този спорт се опира на наказания

След надпреварата в Саудитска Арабия двамата пилоти бяха извикани при стюардите за инцидента помежду им в 38-ата обиколка. След изслушване Верстапен получи 10-секундно наказание, добавено към това от 5 секунди, което имаше за скъсяването на трасето и спечелването на позиция.

В обяснението си рейс контролът уточни, че "Верстапен драстично е намалил скоростта ненужно преди завой 26 и е използвал спирачки". Санкцията не промени мястото му в крайното класиране.


По-късно стана ясно, че от "Ред бул" дават указание на Верстапен да пропусне Хамилтън "стратегически", а мястото на пистата не е случайно, защото там се засича разликата между два болида за активиране на системата DRS. Желанието на Хамилтън да не изпреварва веднага също е ясно, като той не е искал да позволи на Верстапен да се "залепи" за него.

Всички решения бяха критикувани от директора на "Ред бул" Кристиан Хорнър. Според него всички решения са били в ущърб на тима му, а освен това не беше доволен от действията на състезателния директор Майкъл Маси, който замени починалия през 2019 г. Чарли Уайтинг.

"В това състезание се видя колко ни липсваше Чарли Уайтинг. С целия си опит през годините той никога не е допускал такъв хаос. Знаеше как да реагира и никога не се е стигало до ненужни наказания. Сигурно новата писта е създала трудности на Майкъл и целия екип, но всички решения бяха в наш ущърб", каза Хорнър.

Пилотът му Верстапен беше много по-краен.

"Аз опитвам да се състезавам. Жалкото е, че този спорт вече повече се опира на наказания, отколкото на борба на пистата", каза Верстапен.

Дневник