Испанската Ла Лига продаде при подобрени условия телевизионните си права за вътрешния пазар. Организацията обяви, че е постигнато споразумение с "Мовистар" (Movistar) и DAZN за 4.95 млрд. евро за пет години.

Предишният договор с "Телефоника" беше за три години на стойност 2.94 млрд. евро.

"Мовистар" има леко предимство в излъчването на мачовете от елита на испанския футбол. Двете компании получават по пет мача на кръг, но ще има три кръга, в които "Мовистар" ще предава всички двубои.

Извън сделката остават правата за излъчване на мачовете в барове и ресторанти. Процесът за наддаване за тях ще бъде отворен през февруари или март 2022 г.

Споразумението идва дни след като в петък клубовете одобриха инвестиция от 1.994 млрд. евро от фонда CVC Capital Partners. Тогава само четири клуба бяха против, като сред тях са "Барселона" и "Реал" (Мадрид).

Според сделката CVC Capital Partners взима дял от 8.2% в нова компания, която ще получава приходи от телевизионните и спонсорски права на Ла Лига.

През октомври от Ла Лига и CVC заявиха пред "Ройтерс", че в средносрочен план целта им е да възстановят броя на хората, абонирани за платените канали, излъчващи мачове. Според данните броят на тези абонати е паднал от 4 милиона през 2016-17 г. на 2.5 милиона през 2020-21. CVC смятат, че той може да стане 4.4 милиона. Партньорите в сделката вярват, че успехът може да бъде постигнат чрез предлагане на повече пакети на различни платформи.

Твърдението е, че тези две сделки ще помогнат на клубовете да покрият поне част от загубите, свързани с пандемията.

Ла Лига е първото от големите първенства в Европа, което успява да повиши приходите си от продажбата на телевизионните права за вътрешния пазар в настоящата обстановка, пише "Ройтерс". Германската Бундеслига, италианската Серия А и френската Лига 1 записаха по-ниски резултати, докато Висшата лига сключи договор за три години при същите условия.

Дневник