Пандемията е променила значително навиците на потребителите. 46% от тях споделят, че пазаруват предимно онлайн, а 52% комбинират физическото пазаруване с онлайн такова. Това показва проучване на платформата OLX.
Празничното пазаруване тази година започна с Черния петък и множеството онлайн оферти, достъпни за потребителите. 56% от анкетираните са пазарували предимно модни артикули, за които са похарчили до 100 лв., а близо 31% - черна техника. Бялата техника се нарежда на трето място по търсене с 21%.
Висок е процентът на пазарувалите напълно случайно по време на Черния петък - 45% от тях са купили стоки, които не са били планирани.
Пандемията е оказала влияние не само върху начина на пазаруване на потребителите, а и върху празнуването. 70% от участниците в проучването споделят, че тази година са купили подаръци само за най-близките си. 47% заявяват, че са отделили между 50 и 200 лв. за коледни подаръци, като най-предпочитаните са модни артикули и спортни стоки. 43% от потребителите споделят, че ще прекарат празниците у дома заради пандемичната обстановка.
Проучването на OLX показва също, че 43% от потребителите са отменили пътуване в чужбина за празниците, а едва 23% планират да пътуват и да се забавляват както преди по време на Коледните и Новогодишни празници. Респондентите изтъкват въвеждането на зелен сертификат и новите противоепитемични ограничения като основен мотив за отменените пътувания и прекарването на празниците у дома.
Заключенията от потребителското проучване на OLX са, че потребителските нагласи са силно променени заради пандемията. "Поради повишеното търсене на стоки за предстоящите празници съветваме потребителите да се пазят от фишинг атаки. Все по-голям е делът на потребители, които се насочват към онлайн пазаруването като надежден инструмент за празнично пазаруване. Това обаче прави платформите за онлайн пазаруване апетитни за измамниците. Необходимо е всеки потребител да подхожда с изострено внимание към достъпните оферти", споделя Камен Янкулов, управител на OLX България.
Въвеждането на зелен сертификат като противоепидемична мярка пренасочва потребителите от моловете към онлайн платформите, което създава благоприятна среда за развитието на онлайн търговията и повишаване на доверието на потребителите в нея, коментират от компанията.
Дневник
Коментари
Добави коментар