Още в първия работен ден възложих да се работи върху четиригодишна програма за цялостно 100% обновяване на пътищата, така че да бъдат в състояние, каквото сме виждали в Централна, а защо не и в Западна Европа", съобщи пред "Нова телевизия" Гроздан Караджов, вицепремиер и регионален министър от квотата на "Има такъв народ". Поясни, че ще се работи върху качеството на платното, отводняването, маркировката, мантинелите, знаците, така че те да се виждат нощно време.

Според него повечето пътища в България са под всякаква критика и е много трудно държавата да поиска сериозна такса на тол километър за подобна липса на качество на пътя.

"Нашата стратегия занапред ще бъде да ремонтираме пътищата и върху тези новоремонтирани участъци да се заплаща тол такса на увеличени километри, да се достигне до 20 000 километра пътна мрежа, за която да се дължи тол такса. Освен това ще направим детайлен анализ дали няма пробойни, от които тол такси да изтичат в джобове вместо в бюджета. Така че това е първото, което ще направим, а после стратегически ще променим и тол системата да събира пари на честен принцип", обясни Караджов.

Проверка през юни на тол системата, възложена от служебния министър на регионалното развитие Виолета Комитова, показа, че приходите от нея намаляват и при сегашния начин на работа тя няма как да е печеливша. Проверката е показала, че през 2019 г. само от електронни винетки приходите са 392 млн лв., а през 2020 г., въпреки въвеждането допълнително на тол такси и маршрутни карти събраната сума е със 600 хил. лева по-малка.

В България за ползване на платената пътна мрежа тол такса заплащат товарните превозни средства с технически допустима максимална маса над 3.5 тона и пътническите превозни средства с технически допустима максимална маса надвишаваща 3.5 тона, с повече от 8 седящи места без мястото на водача. На тол таксуване подлежат всички автомагистрали, първокласни и второкласни пътища. Второкласните пътища се таксуват с нулева тарифна ставка.

Дневник