Четири моста на Дунав и три тунела под Стара планина ще залегнат в обновяването на пътната карта за транснационалната и националната политика за всички видове транспорт, съобщава министърът на транспорта Николай Събев в интервю за "24 часа".
Министърът казва, че ще започнат геоложки и предпроектни проучвания на възможните потенциални места, където би трябвало да има мостове по река Дунав. Тунелите през Стара планина ще са три - "Шипка", "Петрохан" и един на изток. "Трябва да имаме възможност по-лесно да се събират потоците на Южна и Северна България и да търсим по-късите транспортни пътища, защото това са разходи и най-вече време", казва Събев и заявява, че министерствата на транспорта и на регионалното развитие са решени
да празнуваме Съединението на България от гледна точка на транспорта.
Помолен да коментира бавното строителство на модерни железни пътища Събев допуска, че "на тези, които я строят, им се плаща на час". По думите му "има модерни технологии в света за бърз строеж на жп линии, на магистрали и пътища". "Това за министерството на транспорта го обещавам, ще вкараме високотехнологични бързи машини за строеж и ще ускорим движението", казва Събев.
Във въздушния транспорт той вижда големи възможности и за развитието на услуги чрез електрически самолети с вертикално излитане, които описва като летящи автомобили, таксита. Те могат да правят спасяване, могат да правят пожарогасителна дейност, много неща могат да правят, а не са нужни големи условия за едно такова летище, пояснява министърът.
"Имаме много ясна визия какво искаме в транспорта. Искаме транспортната система като цяло, с всички видове транспортни индустрии, да работи ефективно и синхронно, като една" казва министърът и изразява надежда, че до края на мандата системата на транспорта ще е "добре подредена, да имаме основите на добре работеща транспортна система, все още няма да е високоефективна, но ще е работеща и ефективна".
Дневник
Коментари
Анонимен
поклон поклон поклон ако направи тунел на Върбица или тук някъде както и още мостове. в Европа средното разстояние между два моста по Дунав е 15км. както искате така го смятайте... ние къде сме.. по вина на Румъния. а за тунелите че ги няма е винлвен българския строителен инженвринг останал при линията Руае Варна от 19век...
Анонимен
Илюзии. Министъра ти го каза- пътища и мостове за по-бърза дислокация на войска.
Вятър и мъгла
Вятър го вее на бял кон новия министър. Проект за тунел под Шипка има още от преди 100 години, а резултатът досега е нулев. За мостове над Дунава изобщо да не говорим.
Анонимен
И тоя извади торбата с лъжите. Ех тоя Рашков, зарази ги всички с лъжите си.
Анонимен
Ново осемстотин.