През миналата 2021 г. през летище "София" са преминали 3.3 млн. пътници, което представлява едва 47% от пътниците през 2019 г., когато те са били над 7.1 млн. души, съобщават от софийското летище.
Числата на летище "София" следват общата тенденция - бавно възстановяване, но значително по-неблагоприятни резултати спрямо периода преди COVID-19 пандемията. Негативната статистика се допълва от близо 3 900 заявки за отмяна на полети от и до София, направени в периода от 5 до 25 януари 2022 г.
Както твърди концесионерът на софийското летище "СОФ кънект", въпреки усилията на мениджмънта и запазването на изключително ниски и конкурентни нива на летищни такси на летище София, все още се очаква, че авиационната индустрия в България няма да се възстанови през 2022 г. и броят на пътниците на столичното летище за тази година отново ще бъде под нивата отпреди кризата.
"Възстановяването е все още далеч, макар да виждаме първи сигнали за подобрение. Независимо от пандемията, успяхме да запазим всички работни места засега, въпреки загубите, които отчитаме за 2021 г. и които очакваме и през настоящата година", каза изпълнителният директор на летище София Хесус Кабайеро.
През 2021 г. европейските летища са загубили 1,4 млрд. пътници в сравнение с 2019 г. Спад регистрират всички летища без значение от големината и местоположението им. Основна причина за влошаването на резултатите в последните месеци е Омикрон, който допълнително забавя възстановяването, сочи анализ на Международния съвет на летищата ACI Еurope - организация, в която членуват 427 летища.
През 2021 г. е започнало подобряване на пътникопотока, като ръстът е 37 на сто спрямо година по-рано, но възстановяването е все още далеч от нивата през 2019 г., когато броят на пътниците е бил с почти 60% по-голям. Пандемията е основната причина за състоянието на авиационния сектор, като кризата, причинена от нея е най-големият шок за индустрията в историята.
По-малките, т. нар. регионални летища се възстановяват с по-бързи темпове от големите, но също са с над 50% по-лоши показатели спрямо 2019 г. Най-много пътници през изминалата година са обслужили летищата в Истанбул, Москва-Шерметиево, Париж-Шарл Дьо Гол, Амстердам-Шипхол и Москва-Домодедово, сочат още данните на ACI.
Дневник
Коментари
Анонимен
Е акво се оплакват нали не плащат концесионната такса. Субсидия остава да дадем на концесионера т.е. Киро гела