Областна администрация Шумен призовава гражданите да се възползват от възможността за заявяване и получаване на административните й услуги по електронен път.  Те са достъпни чрез официалната интернет страница на администрацията и Единният портал за достъп до електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление“/ДАЕУ/.  

На адрес: https://egov.bg, всеки може да заяви, да заплати и да получи административна услуга. Условие за ползването е заявителите да притежават квалифициран електронен подпис /КЕП/, обясниха от администрацията.

Сигнали, жалби, искания, заявления за услуги и други може да се подават и през Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) - https://edelivery.egov.bg  Комуникацията чрез ССЕВ замества класическия метод за препоръчана поща и позволява изпращане, получаване и съхранение на електронни документи от физически и юридически лица. За ползването на ССЕВ е необходима регистрация, която може да се направи с квалифициран електронен подпис (КЕП).

От Областна администрация - Шумен припомниха, че от средата на 2021 г. тя е една от пилотните администрации, присъединени към единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление“, в т.ч. към Единния портал за достъп до електронни административни услуги и с федерирана интернет страница към държавната агенция.        

И още едно предимство - предвид сериозността на ситуацията с разпространението на COVID-19, използването на внедрените в държавната администрация механизми за електронна комуникация предоставят възможност на гражданите и бизнеса да ползват услугите без необходимостта от посещение на място.

ШУМ.БГ