Формула 1 е събрала обща телевизионна аудитория от 1.55 милиарда души по света, обявиха от спорта в доклада си за сезон 2021. Това бележи 4-процентно увеличение спрямо 2020 г.

Средната аудитория за всяко състезание е малко над 70 милиона души. През 2020 г. тя беше 60.3 милиона.

Огромен интерес се отчита към последната надпревара за сезона Гран при на Абу Даби. Именно на пистата "Яс Марина" беше решена световната титла, като Макс Верстапен и Люис Хамилтън влязоха в надпреварата с равни точки. Пилотът на "Ред бул" успя да изпревари Хамилтън в последната обиколка и стана шампион за първи път.

Състезанието в Абу Даби е гледано от 108.7 милиона души по целия свят. Това е с почти 30% повече от 2020 г., когато шампионатът вече беше решен.

Стартът на сезона в Бахрейн е гледан от 84.5 млн. зрители, докато голям интерес отбелязват и спринтовите надпревари, които бяха в съботните дни. Спринтовете имат следните резултати: "Силвърстоун" 79.5 млн., "Монца" 80.4 млн. и "Интерлагос" в Бразилия - над 82 милиона души.

От Формула 1 добавят, че определени пазари имат голям ръст на зрителския интерес. Това са Нидерландия, която се завърна като домакин на кръг от шампионата, както и САЩ.

На три от състезанията има и публика на пистите над 300 хиляди души. Това са САЩ (400 хил.), Мексико (371 хил.) и Великобритания (356 хил.), като и трите надпревари бележат ръст от нивата преди пандемията от COVID-19.

Сезон 2022 във Формула 1 започва на 20 март с Гран при на Бахрейн.

Дневник