Камионите да плащат такси за преминаване и по второкласните пътища от 1 юли, както и самите тол такси да бъдат увеличени. Такива планове обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов по време на второто обществено обсъждане между всички заинтересовани страни за промени в Закона за пътищата и ТОЛ системата.
Второкласните пътища в България са с дължина около 3000 км. Аргументът на правителството е, че сега превозвачите минават по тях и не плащат за използването им.
От своя страна представителите на превозвачите се обявиха твърдо против обмисляните мерки, като намекнаха, че може да се стигне до протести. Според превозвачите увеличението на таксата за тях ще е между два и три пъти в зависимост от превозните средства.
По думите на Караджов и при новите цени тол таксите остават най-евтината в Европейския съюз.
В законопроекта се предлагат промени по отношение на проблема с компенсаторните такси за превозвачите, като се допълват изискванията спрямо превозни средства над 3.5 тона, които използват бордово устройство или маршрутна карта. Когато се установи неподаване на декларирани тол данни за тези тежкотоварни автомобили, това ще бъде квалифицирано като неправомерно, но ще се даде възможност за заплащане на максимална тол такса, вместо директното им санкциониране.
В случай на частично неподаване на декларирани тол данни в рамките на един календарен ден за тежкотоварен автомобил, за което има действащ договор с доставчик на услуга по електронно събиране на такса за изминато разстояние (тол такса), на собственика или ползвателя ще се предостави възможност да заплати 50% от максималната тол такса по Закона за пътищата в срок до 7 дни.
При пълно неподаване на декларирани тол данни в рамките на един календарен ден ще се плаща пълният размер на дължимата такса, отново в 7-дневен срок.
Превозвачите обаче се обявиха против, защото с предлаганите промени ще трябва да плащат повече и положението им се влошава.
Посредниците в събирането на тол такси, т.нар. доставчици на услуги, остават, уточни Гроздан Караджов, като искането на превозвачите за премахването им е отхвърлено. Преговаря се обаче за намаляване на комисионната, която събират, каза Караджов без да посочи с колко ще бъде намалена. В момента тя е 7 процента.
Няма да има изискване транзитният трафик да се насочва за движение само по магистрали и първи клас пътища, защото това било дискриминационно, каза Гроздан Караджов.
Дневник
Коментари
Анонимен
А за камазите двойна такса мама им руски боклуци.
Анонимен
"Аргументът на правителството е, че сега превозвачите минават по тях и не плащат за използването им."
По тази логика нека плащаме и за въздуха - сега го дишаме и не плащаме за това.
"Посредниците в събирането на тол такси, т.нар. доставчици на услуги, остават, уточни Гроздан Караджов"
С други думи, едни хора ще продължават да събират пари за себе си, вместо държавата да ги събира за всички нас.
Анонимен
За да не пълните гушите на посочени от миналите властимащи хора, купувайте си винетките от официалния сайт bgtoll.bg а не от посредници като vinetki.bg.
Паламарца
Напълно подкрепям! Елате да видите пътищата на какво приличат от тези камиони! Транспортните фирми си пълнят гушите,а другите им плащаме масрафа! Така ,че мушмороци,не ми излизайте с тоя номер за въздуха и т.н.Хип не е въздух,а милиони се плащат за пътищата!
Анонимен
Защо се разрешава строителите да работят събота и неделя по строежите?
Анонимен
Транспортните фирми най лесно ще си начислят към цената допълнителния разход за ток таксите, ама потребителите ще го усетят отзад.
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Анонимен
направи си операция на гърлото, защо боботиш кат трактор