До 2030 година страните от ЕС трябва да откриват по 14 хил. зарядни точки за автомобили седмично, за да бъде изпълнена целта за намаляване с 55% на емисиите въглероден двуокис, отделяни от леките автомобили. Това показва ново проучване на McKinsey, данните от което бяха оповестени от Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). В момента в страните от ЕС се откриват по-малко от 2000 зарядни точки седмично.
От АСЕО посочват, че продажбите на зареждащи се с ток автомобили - плъг-ин хибриди и електромобили, са се увеличили 10 пъти през последните пет години, достигайки 1.7 млн. бройки през миналата година (или 18 % от общия пазар). В същото време броят на обществените зарядни станции в ЕС е нараснал 2.5 пъти за същия период.
От АСЕА отчитат, че в началото ще са необходими значителни инвестиции, но дългосрочен план те биха донесли огромни ползи за околната среда. Всъщност проучването на McKinsey твърди, че за да се изпълнят поставените цели трябва да бъдат инвестирани на 8 млрд. евро или около 16 % от планираните разходи за изграждане на 5G и високоскоростни интернет мрежи.
Местата, пространството и нивата на мощност, необходими за инфраструктурата за тежкотоварни автомобили, се различават значително от тези за леки автомобили, посочва още изследването. Според него до 2030 г. товарните автомобили ще се нуждаят от 279 000 точки за зареждане, 84% от които ще бъдат в бази на автопаркове. Ще са нужн също бързи крайпътни (36 000 броя) и нощни точки за зареждане (9 000).
Дневник
Коментари
Анонимен
За ко са ти тез зарядни нали дъртия отпуши резерва та ще има да кадим с дизелите още време