Министърът ма регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов иска до края на лятото да има нов закон за инфраструктурата. За целта той е възложил на специалисти да работят по него, за да може да е готов дори в края на юли, уточни той пред "Нова телевизия".

По думите му сегашният закон е от средата на 90-те години и не отговаря адекватно на нуждите на страната. Караджов даде за пример строителството на магистрала. Според него са нужни около 6 години от идеята за изграждането на аутобан до началото на строителството. Само екологичната процедура отнемала 20 месеца.

Идеята на министъра е да се скъси подготвителната рамка преди строителството и тя да бъде няколко месеца, а не няколко години. По думите му трябва да има конкретни срокове, в които всеки чиновник трябва да свърши работата си, за да може даден проект да се задвижи възможно най-бързо.

Караджов коментира и предложението му за разширяването на обхвата на тол таксите и включването на второкласните пътища към системата. Той уточни, че и в момента тези пътища са част от тол системата и реално е имало "две години ваканция", преди министерството да реши да се плаща и за тях.

Регионалният министър подчерта, че не е сигурен дали е най-необходимата помощ за Украйна е военната. Той обаче уточни, че все пак трябва да се помогне на страната и дори да се изпратят оръжия, това няма да въвлече България във война.

Караджов каза още, че е спокоен за бъдещето на Българската народна банка (БНБ), като вижда имената, които се борят за нов управител на институцията. В битка за поста са Андрей Гюров ("Продължаваме промяната") и Любомир Каримански ("Има такъв народ"). Според него двамата ще получат гласове от "депутати с различни цветове".

"Единната кандидатура носи политическото послание, че една стабилна коалиция излъчва един кандидат. Бих казал, че стабилна коалиция може да излъчи и двама, и трима кандидати", добави Караджов.

Министърът ма регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов иска до края на лятото да има нов закон за инфраструктурата. За целта той е възложил на специалисти да работят по него, за да може да е готов дори в края на юли, уточни той пред "Нова телевизия".

По думите му сегашният закон е от средата на 90-те години и не отговаря адекватно на нуждите на страната. Караджов даде за пример строителството на магистрала. Според него са нужни около 6 години от идеята за изграждането на аутобан до началото на строителството. Само екологичната процедура отнемала 20 месеца.

Идеята на министъра е да се скъси подготвителната рамка преди строителството и тя да бъде няколко месеца, а не няколко години. По думите му трябва да има конкретни срокове, в които всеки чиновник трябва да свърши работата си, за да може даден проект да се задвижи възможно най-бързо.

Караджов коментира и предложението му за разширяването на обхвата на тол таксите и включването на второкласните пътища към системата. Той уточни, че и в момента тези пътища са част от тол системата и реално е имало "две години ваканция", преди министерството да реши да се плаща и за тях.

Регионалният министър подчерта, че не е сигурен дали е най-необходимата помощ за Украйна е военната. Той обаче уточни, че все пак трябва да се помогне на страната и дори да се изпратят оръжия, това няма да въвлече България във война.

Караджов каза още, че е спокоен за бъдещето на Българската народна банка (БНБ), като вижда имената, които се борят за нов управител на институцията. В битка за поста са Андрей Гюров ("Продължаваме промяната") и Любомир Каримански ("Има такъв народ"). Според него двамата ще получат гласове от "депутати с различни цветове".

"Единната кандидатура носи политическото послание, че една стабилна коалиция излъчва един кандидат. Бих казал, че стабилна коалиция може да излъчи и двама, и трима кандидати", добави Караджов.

Дневник