Парите за ремонт на пътищата са заложник на решението на избора за шеф на БНБ. Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов, докато се срещаше с протестиращи шофьори на камиони пред сградата на Народното събрание, блокирали бул. "Цар Освободител", съобщава Би Ти Ви.

Според Караджов отлагането от парламента на решението за отпускане на средства на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) да плати на първо време поне 50% от дължимото на пътните фирми и липсата на депутати на правната комисия, която трябваше да обсъди въпроса, било целенасочено блокиране.

"Не може политически пазарлъци да стоят на пътя на поддържането на републиканската пътна мрежа. Нямаме инструмент, с който да ремонтираме и една дупка на пътя", настоя Караджов.

Той намекна, че може би се очаквало Любомир Каримански да оттегли кандидатурата си за гуверньор на БНБ, за да бъдат разрешените парите за ремонти.

Той допълни, на пътностроителните фирми се дължи огромната сума от около 1.1 млрд. лв., която трябва да бъде разплатена, за да имат сигурност и да започнат с ремонтните дейности. Той отново подчерта, че е заварил всичко това и не носел вина.

По-рано днес Българската браншова камара "Пътища" изрази своята тревога и недоумение от процесите в Народното събрание през последните дни във връзка с проекта за решение заради опасността АПИ да изпадне в невъзможност да поддържа пътищата.

"В продължение на близо една година Българска браншова камара "Пътища" ежедневно търси възможността за диалог с държавните институции, заради пренебрегването на напълно законните договори за текущ ремонт и поддържане на републиканската пътна мрежа. И когато диалогът доведе до едно разумно и обосновано решение от страна на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, странни политически "игри" блокират приемането му от Народното събрание", посочват от камарата и изтъкват, че имало "безпрецедентна кампания, изцяло насочена към строителния бранш".

От камарата обвиняват министри от служебния кабинет, без да споменават имена, че заради техни действия секторът е изпаднал в колапс. Министър на регионалното развитие в двете служебни правителства през миналата година беше Виолета Комитова.

"От средата на миналата година не се изпълняват и не се възлагат строителни работи по пътната мрежа на територията на страната, няма разплащания за вече извършени дейности, което доведе до невъзможност бранша да осигурява регулярно изплащане на задълженията си. Близо 300 ремонтно-възстановителни обекта са замразени, стотици километри от първокласната пътна мрежа не са обезопасени, няма възможност за никакви действия по второкласната мрежа, а за пътищата от трети клас въобще не е предвидена рехабилитация", се изтъква още в позицията на браншовата камара, като се подозират умишлени действия спрямо пътно-строителния бранш.

Дневник