Основните ремонти на пътища от републиканската пътна мрежа са правени като пътна поддръжка", заяви тази сутрин министър-председателят Кирил Петков, който откри държавна координационна среща по въпросите на безопасността на движението по пътя в Министерския съвет.

"Пътната поддръжка е частичен лек ремонт, който не изисква толкова високо ниво на гаранция, колкото основен ремонт. Ако правим нашите пътища през т.нар. поддръжки вместо основен ремонт, гаранциите са много по-ниски и качеството е по-ниско. Тази практика трябва изцяло да я променим", смята премиерът.

Той изрази надежда парламентът още тази седмица да одобри предложението на депутатите от управляващата коалиция за разплащането с пътностроителните фирми. Проектът за решение предвижда веднага да бъдат разплатени 50% от дължимите суми (около 550 млн. лв.) по сключените договори за текущ ремонт и поддръжка, а останалите 50% от дължимото да бъдат разплатени, когато се установи, че строителните дейности са реално извършени.

Премиерът съобщи, че автомобилният състезател и експерт по пътна безопасност Димитър Илиев ще стане част от Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата". "Оттук нататък той не е просто съветник, който се обажда от време на време, за да каже за някакъв проблем. Очаквам проблемите, които той повдига, да бъдат приоритизирани в най-голяма степен", заяви премиерът, но без да уточни каква точно позиция ще заема Димитър Илиев в агенцията. Към този момент неин председател е Малина Крумова.

Дневник