Работниците от „Автомагистрали – Черно море“ АД продължават с протестните действия заради неизплатените им от държавата милиони левове за изпълнени ремонтни дейности, съобщиха от дружеството.
На 20 и 21 април 2022 г. от 11.30 до 14.00 часа работници и служители ще блокират пътен възел „Белокопитово“ край Шумен, Ришки проход - до село Ивански, Айтоски проход - разклона на село Вресово, община Руен и кръстовището на път I-7 с път II -74 до град Велики Преслав.
„Поводът за пореден път е изработеното от нас и неразплатено от държавата - средствата за ремонта на автомагистрала „Тракия“ от държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД, пряко подчинено на министъра на регионалното развитие и благоустройство. Провели сме множество срещи с всички служебни и редовно избрани правителства. Написали сме множество писма, позиции, декларации, които до момента са без отговор. Беше направен опит за решаване на проблема от Народното събрание през миналата седмица, но беше бламиран от участниците в управляващата коалиция“, посочват протестиращите..
Общото задължение към момента от страна на възложителя - „Автомагистрали“ ЕАД, чрез АПИ към шуменската фирма е в размер на 27 644 902 лева с ДДС.
От пътностроителната фирма допълниха, че заради забавените плащания от страна на държавата има неразплатени заплати на работещите, както и принудително спиране на звената в дружеството заради липса на материали.
„С цел избягване на всякакви спекулации, декларираме изрично, че нашите синдикални действия нямат политически характер, а се борим единствено за запазване на трайните си работни места и достойно заплащане“, заявяват протестиращите.
ШУМ.БГ
Коментари
Тошко
Браво, затворете детелината на Белокопитово, че из без това като влезеш в нея не знаеш на къде да отидеш! Караш и не знаеш къде си! Маркировката в почти всяка лента е на обратно, и ако за първи път минаваш, си мислиш че караш в насрещното! Това ви е майсторлъка Господа протестиращи! Аз като не взема заплата, отивам пред офиса да си я искам, а не да затварям пътища, за да страдат невинни хора!
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Шуменец
Айде, стига сте ни занимавали с тия! Защо не изтъкват причината, поради която не им плащат?! Защото процедурата по възлагането на ремонта, който са извършили е абсолютно незаконна! Защо не протестираха тогава, че участват в незаконни поръчки?! Когато участваха в разграбването на държавата, защо не се сетиха да протестират?! Целият град знае, че там е пълно с герберски доносници.
Анонимен11
Анонимен,те първо да върнат взетите от тях 1,5 милиарда,за озеленяване,на непостроените магистрали,които тяхното слънце,им отпусна авансово,и след това да искат пари от държавата.
От кухнята
Истината е, че тази фирма използва работниците си за собствените си корпоративни цели, без да им пука за хората. Години наред фирмата държеше пари на влог в банкови сметки, докато хората стояха без заплати и протестираха за още и още - заради лакомията на шефа си. Това вероятно продължава и сега. Ясно е, че хората трябва да си получат парите за заплати, обаче най-много ще облажат собствениците.
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Анонимен
Някои коментират, че договорът бил незаконен. Според ЗУТ незаконните строежи се премахват. Отиват и разорават магистралата край Чирпан, па после нека правят законни договори и да я строят наново.
А онзи дето е писал, че фирмата била взела 1,5 милиарда за озеленяване, нека знае, че озеленяването се извършва от други фирми след завършването на строежа.
АМ Черно море не е взела и лев предварително.
Анонимен11
анонимен,много добре знам,кога се извършва озеленяването,но банкянското слънце и неговата министерка,сами си признаха за аванса от 1.5 ,за озеленяване,а ти знаеш ли,че за извършване на строеж,се изисква разрешително,за строеж,но **големия премиер**издавал устни заповеди,за строителство.,и те почвали да строят,даже е нямало документи за отчуждаване на частни имоти.
Анонимен
Точно така, прав си. Но аз ти обръщам внимание, че АМ Черно море не е от облагодетелстваните от ОПГ ГЕРБ фирми. Търсените от тях пари са коректно изработени по спечелен с обществена поръчка договор, който не е инхаус. Обектът е предаден, приет от поръчителя и е в експлоатация от почти една година, обаче 27-те милиона лева все още са в държавата. Ето затова са протестите.