Тол таксата ще бъде въведена и за второстепенните пътища независимо от острата реакция на превозвачите. това обяви пред Би Ти Ви министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов.

Посочи, че годишната поддръжка на пътищата в страната струва около 1 млрд. лв. и сега в голяма степен тя се плаща от бюджета - тоест, от парите и на хората, които не ползват тези пътища. "Редно е разходите за тази поддръжка да си отидат на мястото - при тези, които ползват и амортизират пътищата, посочи той.

Показа анализ, с който се опровергават твърдения на превозвачи, че така хлябът ще поскъпне с 50 ст. Според цитираните от него данни тол такса по второкласната пътна мрежа ще добави 1 ст. на всеки 20 хляба. Посочи, че няма как при тази оценка да се говори, че въвеждането на таксата ще бъде прокризисна мярка.

Цитира и доклад на Световната банка отпреди години, според който крайна цел трябва да е въвеждането на тол системата за всички пътища, включително и третокласните. даде този пример, за да посочи, че това не е заключение на кое да е правителство.

Напомни, че и сега тол таксата е законово въведена за пътищата втори клас, но ставката й е нула. "По-тежките автомобили плащат 0, всички останали леки автомобили си плащат винетка. Това е справедливо ли е? Не трябва ли да мисля повече за българските граждани? Трябва да мисля за българските граждани", обяви той.

Докато чувствам, че правя правилните неща, няма да си подам оставката, обяви още Караджов. Тя бе поискана от превозвачите заради тол таксата. Браншът заплаши с протести, каквито са насрочени за утре, 10 май в различни градове на страната. Това стана и след среща в Министерския съвет миналата седмица, от която браншовиците си тръгнаха обидени. Самият Караджов определи реакциите по време на срещата като емоционални вместо да са прагматични.

"От 1 юли се въвежда тол таксата и по второкласните пътища. За мен няма връщане назад, но ако правителството вземе друго решение, поне аз ще съм против", заключи Караджов.

Дневник