Вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов проведе среща с представители на транспортния бранш. На нея бяха обсъдени проблемите около тол системата, за която министърът предложи разширяване на обхвата ѝ с второкласните пътища. Той също така иска и актуализация на размера на тол таксите за превозни средства над 3.5 тона. Срещата беше продължение на срещата на превозвачите с премиера Кирил Петков, на която бяха още Караджов и министърът на транспорта Николай Събев.

Превозвачите настояват да има поетапно увеличаване на тол таксите и то да бъде отложено за началото на 2023 г. като антиинфлационна мярка, заяви след срещата изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. Представителите на транспортния бранш са съгласни с разширяването на обхвата на тол системата, но само за второкласните пътища, по които преминава международният трафик, подчерта от своя страна Магдалена Милтенова, която е председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи.

Превозвачите също така искат да ползват отстъпки при над 3000 км пробег на месец от автобус или камион, като идеята е българските превозвачи да плащат по-ниски такси в сравнение с транзитно преминаващите, като така бъде защитен най-вече местният бизнес, така че да не се нарушава европейското законодателство, а от друга страна, държавата да има постъпления, които да помогнат за подобряване на пътната инфраструктура. Представителите на транспортния бранш увериха по време на срещата, че това е мярка, която работела добре в много европейски страни.

По време на срещата превозвачите излъчиха шестима свои представители за съвместна работна група с експерти от министерството на Караджов, която да се опита да даде приемливи предложения както за транспортните фирми, така и за държавата. От превозвачите в групата влизат Милтенова и Петър Захариев, който също е от Конфедерацията на автобусните превозвачи, Васил Пиронков, който е председател на Камарата на автобусните превозвачи, Димитър Димитров от Конфедерацията на автомобилните превозвачи, Йоана Лалова от Европейския транспортен клъстер и Николай Рашков, който е от Съюза на международните превозвачи. Работната група се събира в 9 ч. утре.

"Към днешна дата не е полезно нито една от двете страни да поема каквито и да било ангажименти. Стъпваме върху експертизата на работната група, която ще стигне до предложения, с които вече ще можем да работим", коментира след срещата Караджов.

Милтенова каза след срещата, че превозвачите не били против увеличаването на цената на тол системата, но били склонни да го приемат от 1 януари догодина и то да бъде направено по начин, по който отстъпките да бъдат валидни при брой изминати километри, така че българските превозвачи, опериращи на местния пазар, да могат да плащат по-ниска тол такса от транзитно преминаващите. Запитана колко по-ниска да е таксата, Милтенова отговори, че "до 50% можем да стигнем съвсем спокойно без никакви притеснения, но това е въпрос на цифри, които ще започнат да се смятат утре в работната група".

Тя отрече възможността при такова намаление превозвачите да плащат по-ниски тол такси, отколкото сега. Целта на това нещо била да се запазят сега действащите тарифни ставки и "в никакъв случай да не бъдат намалявани, но да се запази икономическата възможност хората, които работят на територията на България, да не повишават инфлацията на храните и на стоките от първа необходимост". По думите ѝ това била мярка, която работи в много европейски държави.
"Така че смятам, че по това нещо ще намерим необходимия баланс с държавата в работната група да постигнем необходимия резултат, така че и вълкът да е сит, и агнето да е цяло", отбеляза с компромисен тон Милтенова.

Дневник