Руският национален превозвач "Аерофлот" може да се сблъска с необходимостта да разглобява самолетите си, за да ползва резервни части. Това пише "Блумбърг", като се позовава на експерти от компанията IBA, които се занимават с бизнес анализи в сферата на авиацията.
В кратосрочен план компанията не е способна да замени самолетите "Боинг" и "Еърбъс", с които разполага, продължава изданието. Описва се среща на борда в началото на войната на 24 февруари, на която, без да се споменава войната в Украйна, е обсъждано състоянието на компанията. Някои от директорите, по-късно подали оставка, използвали основно ругатни, за да опишат ситуацията.
Компанията е санкционирана от САЩ и е в списъка на Европейския съюз с превозвачи, на които е забранено да летят до ЕС заради несъответствие със стандартите за безопасност.
По-голямата част от самолетите ѝ са "Боинг" и "Еърбъс". По-рано "Комерсант" писа, че за резервни части Русия може да се наложи да прибегне до половината си самолети, както съобщи и за отказ на китайски компании да доставят такива части на съседа си (към момента сайтът на вестника е недостъпен).
Войната сложи край на амбициите на "Аерофлот" за международна слава въпреки опитите на властите да утвърдят компанията като превозвач на световно ниво с едит от най-обновените авиопаркове в света.
Освен с проблемите с частите, компанията се сблъсква и с нуждата рязко да свие маршрутната си мрежа от 56 на 13 държави. Потокът от пътници рязко намаля. При това компанията, като редица други, опитваше да се възстанови от кризата след пандемчията, като увеличи пътниците си от 61 млн. (рекорд след съветското време) до 130 млн. до 2028 г., като се възползва от мястото на Москва като хъб между Азия и Европа. Това, по описание на "Блумбърг", изглежда като сценарий "Назад към бъдещето" (като в едноименния филм): по съветско време компанията е водещ световен превозвач, а в най-лошите си години след разпадането на СССР срива годишния си поток до 3 млн. пътници.
Според експерти в обозримо бъдеще "Аерофлот" ще трябва да се съсредоточи върху вътрешния пазар. Друг възможен проблем, за който пише рускоезичното издание "Медуза", е свързан с претенциите на лизинговите компании към руски авиопревозвачи да върнат самолети заради разтрогването на договори заради войната в Украйна.
Дневник
Коментари
Кънчо
Колкото и да разглобяват пак няма да разберат как е направено.Пословично тъпи и гъзоръки са мужиците.
Шуменец
ПУ и шайката му обмислят въвеждане н експлоатация на ято бойни хвърчила и дирижабли. Парапланеристите вече преминават тестове по бомбомятания в азиатската част на матушка РАША. Свръхсекретните технологии са в ход ;)
Анонимен
Вие и двамата сте някакви весели онанисти. :))
Анонимен
Не зная двамата какве са, ама Путин и за калъф на чеп не става.
Анонимен
Пишат от едно легло а се правят че не се познават;)