Над 418 тона плодове и зеленчуци, внос от трети страни, преминали през ГКПП "Капитан Андреево", не са допуснати от Агенцията по безопасност от храните (БАБХ) да достигнат до потребителите в България и ЕС от 20 май досега. Причината е, че чрез лабораторен анализ в тях са установени наднормени количества остатъчни вещества от пестициди, съобщават от Министерството на земеделието.
От 20 май БАБХ пое всички етапи от извършвания фитосанитарен и здравен контрол върху плодовете и зеленчуците, внос от трети страни, преминаващи през ГКПП "Капитан Андреево", за сметка на частната фирма "Евролаб 2011". Тя подаде жалби в съда, които бяха отхвърлени. Заместник-министърът на земеделието Иван Христанов пък съобщи, че е получавал заплахи, а му е предлаган и подкуп. За предлаган подкуп информира и председателят на Агенцията по храните проф. д-р Христо Даскалов.
Пробите за анализ за наличие на остатъчни вещества от пестициди при официалния контрол се изследват единствено в "Централната лаборатория за химични изпитвания и контрол" към БАБХ.
Пратките с плодове и зеленчуци, при които са установени несъответствия, не са допуснати на територията на страната и ЕС. В съответствие с Регламентите на ЕС и законодателството на България, продукцията е била насочена за унищожаване или е била върната в страната на произход.
Заловените храни, които подлежат на съобщаване по Системата за бързо оповестяване на храни и фуражи (RASFF) са били сигнализирани незабавно.
Дневник
Коментари
Анонимен
Отрови,не...
Паламара
Браво на Промяната!Смятайте мафията ГЕРБ и ДПС как са ни тровили,м@миц@та им крадлива,гнусна!
Анонимен
Браво! Браним ЕС! Така трябва!
продавам комромати
въпрос на време е и новият контрол да стане като старият че и по зле даже само малко почакайте
Анонимен
Председателят на комисията по земеделие в НС, Пламен Абровски, е видял на място, че заради работното време на лабораторията в София, БАБХ взема проби от камионите по определен график. И в този график има интервал от 8 часа, през който проби НЕ СЕ ВЗЕМАТ. Турските граничари са наясно с това и организират влизането на конкретни камиони тъкмо в този интервал. За какъв контрол се говори тука?