Работодателските организации предлагат законодателни промени за запазване на конкурентоспособността на икономиката. Предложенията са направени в писмо до парламентарните групи, с копие до премиера Кирил Петков и министъра на финансите Асен Василев, като се настоява за спешна среща с групите в Народното събрание.
Работодателските организации искат с актуализацията на бюджета да се регламентира дългосрочен механизъм за компенсиране на бизнеса за свръхвисоките цени на електрическата енергия до отпадане на основанията за това, защото действието на съществуващия механизъм изтича в края на юни.
Настоява се Фонд "Сигурност на електроенергийната система" да компенсира небитовите потребители на електроенергия с 80 на сто от разликата между реалната средномесечна борсова цена на сегмента "ден напред" на Българската независима енергийна борса (БНЕБ) за съответния месец и базовата цена в размер 200 лв./мегаватчас. Не се изплаща компенсацията за клиенти с цени под базовата цена от 200 лв./MWh. На клиенти с цена, надвишаваща базовата с по-малка сума от размера на компенсацията, се изплаща компенсация в намален размер, така че цената за клиента след компенсиране да не е по-ниска от 200 лв./мегаватчас.
Предлага се и разработването на механизъм за гарантиране на дългосрочно предлагане на електроенергия за потребяващата големи количества ток индустрия, природен газ и петролни продукти за транспорта на достъпни цени.
Друго предложение на работодателските организации е за компенсаторен механизъм за цената на природния газ със средства от държавният бюджет, които трябва да бъдат включени в сегашната му актуализация.
Работодателските организации настояват също да се предвидят необходимите средства за разплащане на дължимите от държавата средства към предприятията, както и да се ускорят разплащанията с пътностроителните фирми.
Настоява се също чрез спешна законодателна промяна да се уреди индексирането на договорите по обществени поръчки в сферата на строителството, както и да се осигурят от държавния бюджет средства за гарантиране на сигурността на транспортната мрежа поради увеличаващия се риск от спиране на процедурите и изпълнението по договори, финансирани по оперативните програми, с последващи финансови корекции или възстановяване на средства към Европейската комисия.
Дневник
Коментари
Анонимен
за българските РОБОВЛАДЕЛЦИ ли става въпрос