Три училища в град Шумен влизат в списъка с иновативни за новата учебна 2022/2023 година. Това са СУ „Панайот Волов“, СУ „Сава Доброплодни“ и ОУ „Д-р Петър Берон“, става ясно от публикувания от Министерството на образованието проект на списък на иновативните училища.
Така през следващата учебна година с иновативни практики в обучението ще работят общо 8 училища в Шуменско.
Проекти продължават да изпълняват шуменската ППМГ „Нанчо Попович“, СУ „Йоан Екзарх Български“ - Шумен, Професионална гимназия по химични технологии и дизайн „Проф. д-р Асен Златаров“ в Нови пазар, СУ „Св. Паисий Хилендарски“ - Върбица и СУ „Цанко Б. Церковски" - Никола Козлево.
Заради приключени проекти, свързани с иновациите или заради изградена нова учебна среда, от списъка, приет миналата година отпадат Основно училище „Васил Левски“ в Градище, Основно училище „Панайот Волов“ в село Мадара, III ОУ „Димитър Благоев“ - Шумен.
Стандартът, с който училищата получават етикет „иновативни“, бе въведен през учебната 2017/2018 г. и според него иновативните училища разработват и въвеждат иновативни елементи по отношение на организацията и/или съдържанието на обучението, организират по нов или усъвършенстван начин управлението, обучението и учебната среда, използват нови методи на преподаване, разработват по нов начин учебно съдържание, учебни програми и учебни планове. Списъкът с иновативни училища се обновява и одобрява за всяка учебна година.
Предложеният проект на списък на иновативните училища в страната за предстоящата 2022/2023 учебна година включва 542 училища, от 28 области, от 133 общини, от 192 населени места в Република България. От тях 78 училища не са били иновативни за учебната 2021/2022 година, 464 училища са с продължаваща иновация от миналата учебна година или е с нова такава.
Предложеният списък от Министерството на образованието и науката предстои да бъде одобрен на заседание на Министерски съвет.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
иновативен елемент по отношение на организацията в 3 оу е когато директорката нареди на началните учители да дежурят в междучасията (да пазят изпуснатите ученици от прогимназията,да не видят сметката на нищожната материална база),защото прогимназиалните учители не желаят и не могат да се справят,пък и много се дразнят,че колегите им дежурят половин ден през месец юни
зад завесата
В третото има и друга иновация ,дежурство с децата и внуците.,Защо да се харчат лични пари за лятни занимални ?Ръководството позволява,децата щъкат из цялото училище, ползват каквото могат и дори се хранят,защото в това училище черпенето е през ден ,ако няма повод ,ще се измисли и масата в учителската стая е отрупана с ядене и пиене. Ето това е иновация,гри