Лондонското летище "Хийтроу" призова авиокомпаниите да спрат да продават летни билети, тъй като най-голямото летище в Обединеното кралство и едно от най-натоварените в Европа се бори да се справи с възстановяването на въздушния трафик.

Летището ограничава броя на пътниците, които могат да заминават всеки ден през пиковите летни месеци до 100 хиляди, което е с 4 хиляди по-малко от планираното в момента. Ограничението за броя на пътниците ще бъде в сила от днес до 11 септември.

Хиляди пътници от Великобритания бяха засегнати от проблеми през последните седмици, включително анулирания на полетите в последния момент, припомня Би Би Си.
Летищата и авиокомпаниите, които съкратиха работни места по време на т.нар. локдаун заради COVID-19 трудно наемат персонал, докато търсенето на почивки в чужбина се възстанови доста бързо. Страната е пред навлизане в ключовия летен ваканционен сезон, тъй като училищата приключват учебната година.

Управата на летището трябва да работи с авиокомпаниите, за да предостави бързо яснота кои полети се съкращават, а превозвачите трябва да бъдат откровени със засегнатите пътници относно правото им да бъде сменена резервацията при първа възможност, включително за полет с друга авиокомпания.

Въпреки правителствените мерки от месец май насам "Хийтроу" каза, че авиокомпаниите все още планират да извършват полети, превозващи повече пътници дневно, отколкото могат да бъдат обработени по приемлив начин, дълги опашки, доставен по-късно багаж, отлагани и анулирани полети.
Приемливият капацитет в момента е оценен на 100 хиляди души на ден, докато последните прогнози са за 104 хиляди и 1500 от тези извънредни места вече са продадени.

Източници на Би Би Си казват, че "Хийтроу" драстично е подценил броя на пътниците, въпреки множеството предупреждения, и обвиняват летището в "ужасно лошо управление". Дори се предполага, че ръководството на "Хийтроу" умишлено е "занижило" прогнозите си за пътниците като част от кампания да му позволят да повиши таксите за авиокомпаниите.

Преди коронавируса летището регистрираше приблизително 110 000 до 125 000 пътуващи дневно.

Уили Уолш, ръководител на Международната асоциация за авиотранспорт (IATA) и бивш директор на British Airways, критикува ограниченията. Той обвини "Хийтроу", че са подценили темпото на възстановяване на пътуванията и сега екипът му се е фокусирал върху печалби за сметка на авиокомпаниите.

Той приема, че все пак извънредните мерки поне спестяват на пътниците главоболия със забавени и отменени полети.

"Да кажеш на авиокомпаниите да спрат да продават билети - отвратително нещо, което едно летище може да заяви на превозвачите", цитира думите му "Ройтерс".

Дневник