Действащите законови разпоредби безопасността на движение на водачи на електрически тротинетки и на велосипедисти и проблемите, които се създават на пътя с тези участници в движението бяха дискутирани днес на среща в Областна управа в Шумен.
След над час и половина заседание на членовете на Областната комисия по безопасност на движението, стана ясно, че за водачите на тротинетки и за велосипедистите липсва изградена инфраструктура, по която те безопасно да се движат, че са необходими повече проверки и повече часове в училища и детски градини, в които да се обърне внимание на новия вид транспортно средство – тротинетките.
В Община Шумен, където от скоро има публична система за използване на електрически тротинетки, се оказа, че няма и действащи разпоредби за движението на тези водачи и съответно за глоби на нарушителите. Според Румен Захариев, ст. инспектор по Наредба 1 на общината, трябва да се изготви нова наредба за тези превозни средства.
Захариев съобщи, че от миналата седмица, заедно с полицията са започнали проверки на водачи на тротинетки и че продължават да проверяват дали велосипедисти нарушават забраната за движение по пешеходната зона, но не успя да каже колко са проверените и наложени ли са глоби.
С конкретни цифри за извършени проверки и наложени глоби не разполагаше и главен инспектор Веселин Георгиев, началник на Пътна полиция в Шумен. Той обясни, че повечето голяма част от проблемите идват от пътните превозни средства, които не са регистрирани и всеки може да ги управлява, както в случая с електрическите тротинетки. Георгиев припомни какви са законовите разпоредби за водачите на тротинетки – да карат в най-дясна лента или по велосипедни алеи, да са оборудвани с каски, светлоотразители и др. Инспектор Георгиев апелира към представителите на общините, когато изготвят инфраструктурните пътни проекти да залагат все повече велоалеи и алеи за тротинетки, защото тенденцията е към повишаване на тези пътни превозни средства.
В края на заседанието областният управител Владимир Йолов съобщи, че ще бъде свикана нова работна среща на експертно ниво, на която да бъда обсъдени и предложения за законови промени, за да се гарантира безопасността на всички участници в движението по пътищата.
ШУМ.БГ
Коментари
Йорданова
Инфраструктурата на града изобщо не включва трасе за колоездачи. Много е лесно да се забранява движението на велосипеди по пешеходната зона, но от къде тогава да минават колоездачите. Как примерно може да се стигне от западната част на града до Градската градина, без да се мине през центъра? Булевардът е много натоварен, с множество кръстовища и спрели автомобили в крайното платно.
Краси
Браво, най- после да се мисли превантивно в този град. Чак не мога да повярвам, че срещата е преди да е станала сериозна беля! Явно имаме работеща областна управа, аз лично преди и не знаех какво правят там и кой въобще е областен. И как да знам като се криеха в кабинетите и само заплата и пенсия ги интересуваше.
Николай Сладкаров
Само да не пробват да ме спрат с кросовия ми байк, че както имам винаги и слушалки в ушите, ще мина транзит отгоре им.
Анонимен
Много добра работа.
Гост
А регламентирано ли е къде и как да се паркират тротинетките? В целия град те са спрени насред тротоара, къде ли не и как ли не, така че често затрудняват преминаването на пешеходците, а да не говорим каква опасност представляват в тъмната част на денонощието.
Звезди ИТН
След такава новина имам чувството, че поне някои институции работят.
Поздравления за превантивната инициатива!
Досега все чакахме да стане инцидент.
Браво на областната администрация! Поздрави на Светльо!
Гост
Областна управа наистина работи за град Шумен! Браво на целият екип!
Анонимен
Поздравления за областната администрация!
Анонимен
Явно Кайряков, итн Васко Тодоров и другите плюещи са на разписка и още не са оцапали и тук с комплексарски оплювания.