Действащите законови разпоредби безопасността на движение на водачи на електрически тротинетки и на велосипедисти и проблемите, които се създават на пътя с тези участници в движението бяха дискутирани днес на среща в Областна управа в Шумен.
След над час и половина заседание на членовете на Областната комисия по безопасност на движението, стана ясно, че за водачите на тротинетки и за велосипедистите липсва изградена инфраструктура, по която те безопасно да се движат, че са необходими повече проверки и повече часове в училища и детски градини, в които да се обърне внимание на новия вид транспортно средство – тротинетките.
В Община Шумен, където от скоро има публична система за използване на електрически тротинетки, се оказа, че няма и действащи разпоредби за движението на тези водачи и съответно за глоби на нарушителите. Според Румен Захариев, ст. инспектор по Наредба 1 на общината, трябва да се изготви нова наредба за тези превозни средства.
Захариев съобщи, че от миналата седмица, заедно с полицията са започнали проверки на водачи на тротинетки и че продължават да проверяват дали велосипедисти нарушават забраната за движение по пешеходната зона, но не успя да каже колко са проверените и наложени ли са глоби.
С конкретни цифри за извършени проверки и наложени глоби не разполагаше и главен инспектор Веселин Георгиев, началник на Пътна полиция в Шумен. Той обясни, че повечето голяма част от проблемите идват от пътните превозни средства, които не са регистрирани и всеки може да ги управлява, както в случая с електрическите тротинетки. Георгиев припомни какви са законовите разпоредби за водачите на тротинетки – да карат в най-дясна лента или по велосипедни алеи, да са оборудвани с каски, светлоотразители и др. Инспектор Георгиев апелира към представителите на общините, когато изготвят инфраструктурните пътни проекти да залагат все повече велоалеи и алеи за тротинетки, защото тенденцията е към повишаване на тези пътни превозни средства.
В края на заседанието областният управител Владимир Йолов съобщи, че ще бъде свикана нова работна среща на експертно ниво, на която да бъда обсъдени и предложения за законови промени, за да се гарантира безопасността на всички участници в движението по пътищата.
ШУМ.БГ
Коментари
Петър
Питайте Анелия Карагьозян как стига до работното си място с велосипед, тръгвайки от западната част на града, без да минава през забранените зони на центъра!
А общинските експерти и полицаите не могат да дадат данни за глобени велосипедисти, защото нямат навика да глобяват. Всяка вечер пред районното или пред закусвалня Дино има много велосипедисти. Но не става с 4 забранителни знака да се спре
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Р.Р.
Браво на областния управител г-н Йолов,по болните въпроси /тортонетките/бърза реакция.Ето такива управници му трябва на шумен.Навреме взети контролни мерки ще се избегне нежелателни инциденти из града.
шуменец
Такъв трябва да е отговорния управник в лицето на д-р Владо Йолов .С грижа за човека с главно ,,Ч".Навреме взети мерки по малко е вероятно стълковение с тези безумно опасни тротонетки.Движат се по асфалта между колите,изпреварват ужас.От името на шуменци благодарство Владо за грижите към хората
Петър ИТН
Със Звездито ще севземем и без това никой друг не ни харесва и се налага сами да си пишем коментарите.
Падение на народа, да не ме харесват мен, Петърчо....
Думи нямам...
Недоспал
Здравейте.не е по темата но ако мога да запитам управата,не е ли крайно време да обърнете внимание на кръчмите в Шумен които тормозят цели квартали с безумната аларма.Да има си часове в закона в които е позволено,но в позволеното време има упоменати децибели които смятам че трябва да се спазват,да не споменавам че се продължава и след разрешените часове
анонимен
те улиците не оправят, велоалеи щели да правят
анонимен
университетска трябва да се прекръсти гробарска, и без туй отива към гробищата!
Анонимен
Докато няма велоалеи ще карам по тротоара, ще ме извинявате, няма да карам по пътя да ме блъсне някой бек с 30 годишна бегачка.