Делото за тежката катастрофа край Своге отново няма да тръгне в съда, след като Софийският апелативен съд (САС) потвърди връщането му от Софийския окръжен съд за изясняване на вината на двама от обвиняемите.
През август 2018 автобус с пътници катастрофира край Своге, загинаха 20 души, а тежката злополука предизвика остри дебати за качеството на строителството и постави въпроса за добросъвестното изпълнение на техническите показатели при строежа на пътя и за отговорността на длъжностни лица от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
През февруари 2021 г. Окръжната прокуратура в София предаде на съд шестима души: шофьора на автобуса Григор Григоров, изпълнителния директор в строителната фирма "Трейс", която е строила пътя, Бисер Иванов, техническия ръководител на ремонта Иван Иванов, шефа на асфалтовата база в Костинброд Светослав Трифонов, строителния инженер от фирмата за надзор Михаела Томова и директора на дирекция в АПИ Стела Попниколова.
През май 2021 делото беше върнато на прокуратурата от Софийския апелативен съд с мотив, че обвиненията срещу всички освен срещу водача са неясни. Апелативният съд е дал указания - за детайлно изложение на факти, които да вменяват отговорност на тези подсъдими за посочените нарушения на специалните норми на Закона за устройство на територията (ЗУТ).
Сега САС връща отново делото, тъй като и с прецизирания обвинителен акт дадените указания не били изпълнени в цялост. Делото следва да бъде върнато на прокурора за "евентуалното представяне на необходимите релевантни факти, ако все още се поддържа обвинението за конкретните нарушения", сочат апелативните съдии. Според магистратите във внесения обвинителен акт на прокуратурата "по отношение на две от подсъдимите лица (директора на фирма "Трейс" Бисер Иванов и техническия ръководител Иван Иванов) се установява дефицит на факти, който засяга пълнотата и на обвиненията спрямо тях и ограничава правото им на защита".
Определението на Апелативния съд е окончателно и не подлежи не обжалване и протест.
Първоначално прокуратурата беше повдигнала обвинения и на високопоставени длъжностни лица от Агенция "Пътна инфраструктура" и близо три години отчиташе разследването срещу шефове на АПИ като едно от делата за пресичане на злоупотребите по върховете на властта. През юли 2021 г. обаче самата прокуратура прекрати разследването срещу тях.
Дневник
Коментари
Анонимен11
имаше един министер-младоженец на слънцето,той е главния виновник,за катастрофата.