В момента Земята е единственият ни акционер. ВСИЧКИ печалби, завинаги, ще отидат за нашата мисия "да спасим нашата родна планета". Това обяви Patagonia, една от най-успешните марки за спортно облекло в света, по повод решението на основателя ѝ Ивон Шуинар да прехвърли собствеността на специална структура, която ще разпределя средствата на организации с нестопанска цел, за да помогнат в борбата с екологичната криза.
Структурата, се казва в изявлението, е предназначена да избегне продажбата на компанията или публичното й предлагане на борсата, което би могло да означава промяна в нейните ценности.
Семейството на Шуинар дари 2% от всички акции и всички правомощия за вземане на решения на тръст, който ще наблюдава мисията и ценностите на компанията. Останалите 98% от акциите на компанията ще отидат в организация с нестопанска цел, наречена Holdfast Collective, която "ще използва всеки получен долар за борба с екологичната криза, защита на природата и биоразнообразието и подкрепа на процъфтяващи общности възможно най-бързо", се казва в изявлението.
Всяка година парите, които Patagonia прави след реинвестиране в бизнеса, ще бъдат разпределени на организации с нестопанска цел, за да помогнат в борбата с екологичната криза.
Поставяйки нов пример в екологичното корпоративно лидерство, милиардерът - собственик на Patagonia, дава цялата компания за борба с опустошението на климата на Земята, обяви той в сряда.
Шуинар е известен със страстта си към скалното катерене, която превърна в компания, оценявана на 3 млрд. долара. Той е на 83 години и работи със съпругата си и двете си деца, както и с екипи от фирмени адвокати, за да даде нов пример в екологичното корпоративно лидерство.
"Ако имаме някаква надежда за процъфтяваща планета - още по-малко за процъфтяващ бизнес - след 50 години, ще трябва всички ние да направим каквото можем с ресурсите, с които разполагаме, каза той в изявление. Това е различен начин, който открихме да изпълним нашата роля."
Сумата, достъпна за благотворителната кауза, ще се внася всяка година след реинвестирането в бизнеса, чиято цел е компанията да продължава да бъде печеливша.
"Вместо да станем публични, можете да кажете, че "постигаме цел", каза Шуинар. "Вместо да извличаме стойност от природата и да я превръщаме в богатство за инвеститорите, ние ще използваме богатството, създадено от Patagonia, за да защитим източника на цялото богатство."
"Вместо да експлоатираме природните ресурси, за да направим възвръщаемост на акционерите, ние обръщаме акционерния капитализъм с главата надолу, като превръщаме Земята в наш единствен акционер", написа председателят на борда на Patagonia Чарлз Кон в публикация в списание Fortune в сряда.
Patagonia, базирана във Вентура, щата Калифорния, е известна с щедри предимства за служителите, включително детски ясли на място и свободни следобеди в добри дни за сърф.
През 80-те години компанията започва да дарява 1% от продажбите си на екологични групи, програма, оформена през 2001 г. като "Схема 1% за планетата". Програмата е довела до 140 милиона долара дарения за опазване и възстановяване на природната среда според компанията.
Patagonia беше една от първите компании, въвели сертификати за съответствие на определени екологични и социални стандарти.
Известен като ексцентричен предприемач, който започна бизнеса си с изработване на метални клинове за катерене и живееше в микробуса си по места за катерене в продължение на много години, каза за "Ню Йорк таймс", че е бил вбесен, когато името му се появило като милиардер в сп. "Форбс". "Нямам 1 милиард долара в банката. Не карам "Лексус", заяви той.
Дневник
Коментари
Добави коментар