Само една трета от 10-годишните деца в света могат да прочетат и разберат проста писмена история. Останалите около две трети (64%) не могат да покрият този минимум за четене с разбиране. Преди пандемията децата, които не могат да прочетат и разберат проста писмена история, са били 52%, съобщи УНИЦЕФ. За глобалната криза в образованието и необходимостта от спешни действия предупреждава детския фонд на ООН.
Данните (Световната банка, октомври 2019 г.) отпреди пандемията от COVID-19 показват, че в България всяко осмо дете в края на четвърти клас не може да прочете и разбере прост текст.

"Училищата без достатъчно ресурси, нископлатените и нискоквалифицирани учители, претъпканите класни стаи и архаичната учебна програма подкопават възможността на децата да достигнат пълния си потенциал", заяви изпълнителният директор на УНИЦЕФ Катрин Ръсел.

Според официалната статистика в България всяко шесто дете е извън училище, а всяко пето - извън детска градина. По данни на УНИЦЕФ България близо 10 хиляди деца със специални потребности и увреждания са извън образователната система.

Продължителното затваряне на училища и липсата на достъп до качествено образование по време на пандемията засили вече съществуващата криза, което остави милиони ученици по света без базови умения за четене и смятане, предупреждава УНИЦЕФ.
По данни на УНИЦЕФ всяко пето дете в България е влошило успеха си вследствие на затварянето на училищата, а според МОН близо 120 хиляди деца в образователната ни система са в риск от отпадане.

"Кризата в образованието засяга най-много уязвимите деца и е основен двигател за бедността и неравенството", заяви представителят на УНИЦЕФ в България Кристина де Бройн.

Дневник