По данни на правителството през седмичния празник на Китай - Националния празник, започнал на 1 октомври, са регистрирани 422 млн. туристически пътувания, което е с 18,2% по-малко от миналогодишния празничен сезон.
Броят на пътуванията е бил 60,7% от нивото преди COVID, съобщи държавната телевизия CCTV, като се позова на данни от Министерството на културата и туризма на Китай, предаде Ройтерс.
Приходите от вътрешен туризъм, възлизащи на 287,2 млрд. юана (40,37 млрд. долара), са намалели с 26,2 % на годишна база и са едва 44,2 % от равнището им преди пандемията през 2019 г., сочат данните.
Една от популярните дестинации, Сишуангбана в югозападната китайска провинция Юнан, беше подложена на строги ограничения по време на празничния период, като районите бяха блокирани.
Регионът разпореди три кръга от тестове в градския си център Джинхонг и достави спешни хранителни доставки на туристите, които не могат да напуснат хотелите си. /БГНЕС
Коментари
Добави коментар