Софтуерът за асистент на водача на Tesla Inc няма да получи одобрение от регулаторните органи през 2022 г., заяви главният изпълнителен директор Илон Мъск в коментар. Това показва, че компанията все още не е в състояние да убеди властите, че нейните автомобили могат да се управляват без човек зад волана, предаде Ройтерс.
Tesla продава софтуерна добавка на стойност 15 000 USD, наречена "Full Self-Driving" (FSD), която позволява на автомобилите му да сменят лентите и да паркират автономно. Това допълва стандартната му функция "Автопилот", с помощта на която автомобилите може да се движат, ускоряват и спират в рамките на лентите си без намесата на водача.
Въпреки това автомобилите все още трябва да се управляват с човешки надзор. Напълно автономно превозно средство ще изисква регулаторно одобрение.
Мъск заяви в разговор след отчета за приходите, че всички потребители на FSD в Северна Америка ще получат обновена версия в края на годината. Toй добави, че макар автомобилите му да не са готови да няма никой зад волана, на водачите ще се налага рядко да докосват контролните уреди.
"Автомобилът ще може да ви отведе от дома ви до работата ви, до дома на приятеля ви, до магазина за хранителни стоки, без да докосвате волана", каза той.
"Отделен въпрос е дали ще получи одобрение от регулаторните органи", добави той.
Мъск каза също, че Tesla се надява да предостави актуализация на FSD през 2023 г., за да покаже на регулаторните органи, че автомобилът е много по-безопасен от средностатистическия човек.
"Мъск открива възможността Tesla да има по-труден път към одобрението на FSD, като се има предвид засиленият контрол от страна на NHTSA и други", каза Крейг Ъруин, анализатор в Roth Capital.
Регулаторите на автомобилната безопасност отдавна са в пререкания с Tesla заради нейните частично автоматизирани системи за шофиране. От 2016 г. насам Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) е започнала 38 специални разследвания на катастрофи с участието на автомобили Tesla, довели до 19 смъртни случая, като се проверява дали софтуерът е бил фактор.
"В превод: Напрежението между NHTSA и Tesla ще спадне в края на годината и Tesla ще продължи напред", каза Джийн Мънстър, управляващ партньор във фирмата за рисков капитал Loup Ventures, която притежава акции на Tesla.
Назоваването на софтуера на Tesla също предизвика недоумение, като автомобилният производител беше обвинен от транспортния регулатор на щата Калифорния във фалшива реклама, защото функциите не осигуряват пълен автономен контрол на автомобила.
На уебсайта на Tesla се казва, че двете технологии "изискват активен надзор от страна на водача", с "напълно внимателен" водач, чиито ръце са на волана, "и не правят автомобила автономен".
Някои анализатори обаче твърдят, че основният проблем на Tesla не са регулаторите, а самият софтуер, като се има предвид сложността на автономното управление.
"Препятствието е в технологията. Не става въпрос за одобрението на тази технология", каза Брайънт Уокър Смит, професор по право в Университета на Южна Каролина.
Tesla многократно не е постигала самоналожените цели за постигане на пълна способност за самоуправление на своите автомобили - функция, която според Мъск в крайна сметка ще се превърне в "най-важния източник на рентабилност за Tesla". /БГНЕС
Коментари
Добави коментар