След проверката на магистрала "Тракия" стана ясно, че Лот 3 е с по-лошо количество и качество на материалите, които са вложени. След анализа на материалите вече е ясно, че част от тях не са тези, които трябва да бъдат, "не отговаря на изискванията" съществува на много места в тази проверка. Това заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков по bTV.

"Лот 3 не е строен от българска фирма, той е струвал по-евтино, отколкото Лот 2, който е и в по-добро състояние. В мен остава убеждението, че каквото сме си поръчали, това сме получили", отбеляза още регионалният министър.

Според него основният проблем за цялостното състояние на пътищата в България и за всички ремонти, които се извършват, е какво се възлага, по кой начин се възлага, какъв е проектът и накрая - какво получаваме.

"Проблемът не е само в строителя, но накрая той е виновен, защото той е най-удобен", коментира Иван Шишков.

За магистрала "Хемус" мога да кажа, че това беше един дълъг филм с малко километри и много въпросителни, добави той. Според него магистралата трябва да бъде планирана и да се строи в цялост.

Министър Иван Шишков обясни още, че ремонтът на жълтите павета в София е по Оперативна програма "Региони в растеж" и Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) е осигурило 41 млн. лева европейски пари за този ремонт, който трябва да бъде завършен през март 2023 г.

"Според мен при него проблемът също е в начина на възлагане на ремонта, в проекта и в цялата организация", отбеляза той. Другата седмица ще се направи проверка на самия проект по линия на Оперативната програма "Региони в растеж" . Целта е, ако е възможно, МРРБ да помогне за справянето с този проблем, защото София не заслужава да загуби парите и да имаме лош център", заяви Иван Шишков.

Дир.бг