В момента се извършва инженерогеоложко проучване на панорамния път към Паметник „Създатели на българската държава“ в участъка на двете свлачища след чешма Фатмаджика. Работата община Шумен е възложила на специализираната софийска фирма „Геотехника–АБС“.
„След геоложкото проучване фирмата ще направи и остойностен проект за укрепване на пътя в двата компрометирани участъка. Искаме да знаем точно какви дейности ще са необходими и колко ще струват, за да можем да кандидатстваме за средствата пред държавата“, обясни зам.-кметът по строителство Боян Тодоров.
Припомняме, че настилката на пътя към Паметника е нарушена от повече от 15 години. В началото на юни т.г. заради свлачищни процеси, се повреди втори участък от пътя - на около 50 метра от първия.
Общината вече няколко пъти е искала средства за ремонт на първия пропаднал участък от Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерския съвет, но без резултат. С възлагането на ново проучване и на нов инженерен проект общината се надява да бъде одобрена още на следващото заседание на Комисията.
Договорът с „Геотехника–АБС“ е на стойност 28 985 лв. без ДДС. Срокът за проучване и проектиране е 60 календарни дни.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
тия може и на нефффтено находище да се натъкнат като ги гледам колко са се вглъбили в поставената си задача
шуменец
Това свлачище ще е трудно за оправяне и нищо няма да се промени, докато по този път минават коли и камиони. Защо не обмислят след укрепването на пътя да го направят пешеходна зона и вело-алея? Мястото ще е идеално за каране на колело, бягане, или просто разхождане, като няма да има нужда от големи укрепителни работи.
Анонимен
10 евра такса на кола за качване, както се плаща в долината на падналите дето франко е избил комунистите край Мадрид.
Марсел Минет
Този път да се затвори и да се качва само пеша!
Анонимен
Лошо няма да се направи пешеходна зона и велоалея. Но преди да давате такива идеи, кажете каква да е алтернативата за автомобилите. Откъде ще минават колите или, не дай си Боже, пожарните и линейките за пострадалите пешеходци или велосипедисти?
Анонимен
При наличието на толкова геоинженери в Шумен (според коментарите), да наемеш фирма от София си е жива корупция.
Анонимен
Това с линейките е много тъп въпрос. В природните паркове и резервати, да сте виждали пътища за линейки? А ако толкова някой пострада на равното, линейгата може да мине през състезателното трасе до стария град.
Краси Янев
Браво! Така трябв да се действа в интерес на гражданите!
Анонимен
Кои са гео и хидро инжнженерите в Шумен ?