Пожар е възникнал във влак 2613, пътуващ по линията София – Варна, след като влакът е напуснал гара Каспичан, съобщиха от пресцентъра на полицията в Шумен.
От там допълниха, че няма данни за пострадали пътници, като пътуващите са изведени от композицията. Леко пострадал е единият машинист, който е с травма на ръката.
На мястото на горящия влак - между Каспчина и село Могила са три екипа на пожарната от Шумен и два от Нови пазар. Установено е, че изцяло са изгорели два от вагоните.
Сигнал за пожара е. постъпил в шуменската пожарна в 19:42 часа.
На сайта на БДЖ е посочено само, че бърз влак №2613 (София 13:15 - Варна 20:55) престоява в гара Каспичан поради повреда на вагон от състава на влак. По-късно излезе следното съобщение: "Днес, 3-ти ноември, около 19:40 ч. е възникнало запалване между първия и втория вагон на бързия влак № 2613 от София за Варна. Огънят е забелязан от превозните служители малко след гара Каспичан, които са реагирали своевременно, като пътниците са евакуирани от влака и е подаден сигнал на тел. 112. В пътническата композиция са пътували около 50 човека, като няма данни за пострадали пътници. При разкачване на локомотива от първи вагон един от машинистите е получил лека травма на ръката. Екипи на Главна дирекция ”Пожарна безопасност и защита на населението” са на място. Причините за инцидента се изясняват".
По-късно от пресцентъра на ОД МВР съобщиха, че заради труднодостъпния терен РСПБЗН-Шумен ще извози около 50 души, които са пътували във влака, с високо проходима техника до гара Каспичан, от където хората ще се качат на автобуси.
Днес от пресцентъра на полицията уточниха, че пожарът е погасен с помощта на 59 тона вода. Извозени до гара Каспичан са 42 пътници. Спасени са два вагона. Пет екипа от Шумен и Нови пазар са участвали в ликвидиране на пламъците. Днес се извършва оглед. Причините за пожара са в процес на изясняване.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Ами навярно са решили да пуснат електрическите печки в купетата а като спре влаковата композиция на гара автоматиката не е била в исправност и не е исключила захранването от акумулаторите и от слабите кабелни свъзки може да е станало прегряване на проводниците и запалването е налице също може да се каже и за вентилаторите свързани с полуоските на тях не се отделя внимание разбити