Модна къща "Гучи" предложи януарска изненада при откриването на Седмицата на мъжката мода в Милано в петък вечер, поемайки по нов път след напускането на Алесандро Микеле като творчески директор, съобщи Асошиейтед прес.

Подобно на сдържания дебют на Микеле преди осем години начело на вътрешен екип, шоуто на "Гучи",  предвещаващо новата ера след Микеле, беше сдържано и тихо преработващо кодовете на марката, основана във Флоренция преди повече от век като компания за чанти.

Под ръководството на Микеле фантазията се вихреше с непрекъснато нарастващ апетит към шоу и разкрасителни пластове в романтични колекции, които размиха бариерите между половете. Поне засега тези пластове са зачеркнати с новата колекция с лесен прочит.

Ерата след Микеле за "Гучи" започна с колекция, която носи полъха на неговото влияние, но отива в поразително нова и сдържана посока.

Лишена от ексцентричност, колекцията върна "Гучи" към основите й с рокендрол настроение, подкрепено от изпълнение на живо на "Ceramic Dog" на американския китарист Марк Рибо. На първия ред в публиката бяха Ник Кейв и съпругата му Сузи, британският актьор Идрис Елба, канадският актьор Пърси Хайнс Уайт, кей поп звездата Кай.

Основната визия наложиха обемни якета, носени с панталони, пъхнати в ярки каубойски ботуши, и спортни блузи от тънки като хартия материи. Цветовата палитра беше приглушена - деним и каки, сиво и жълто, лилаво с ледено синьо.

Колекцията съдържаше препратки към безполови модели, но те бяха по-скоро глем рок.  Много от тези модели щяха да се впишат в стила на Микеле, но със сигурност щяха да бъдат наситени с идеи и спомени, изразени чрез странни мотиви и сложни акценти. Новата колекция, с нейния издължен силует и мъжественост, видяна в широки работни гащеризони и комбинации за мотоциклетисти, ще е по-лесно възприемана от повече хора./БТА