31.28% от децата в първи и втори клас на община Шумен, които преминаха обучението, част от инициативата „С предпазен колан на задната седалка“, никога не са сядали на повдигаща седалка в автомобила. Това сочат резултатите от анкетите на кампанията. 57.21% от децата са отговорили, че сядат винаги на седалка, а 10.33% - понякога.

В анкетите са включени 1346 деца - 640 от първи и 706 от втори клас на училищата в община Шумен. Всички те преминаха през специалното обучение за ползите от коланите и повдигащите седалки в колата, като получиха значки „инспектор по коланите“. От техните отговори в анкетите става ясно още, че 85,96% винаги слагат колан, 7,43% - понякога, а 6,39% - никога. Болшинството от малчугани казват още, че родителите им слагат колан, когато са в колата – 91,46%. 3,34% са отговорили с „никога“, а 4,75% - „понякога“.

Припомняме, че “С предпазен колан на задната седалка” е кампания, която стартира в Шуменско през 2018 г. Тя обхвана над 3200 деца от първи до четвърти клас от училищата в Шумен, селата на общината, както и деца от Каспичан и Плиска. С помощта на информационни материали и анимационно филмче, съобразено с възрастта на децата, се разкриват опасностите, които ги грозят, ако те не са с колан, не са на седалка или на столче.

Кампанията се подкрепя от фирми, институции и медии, сред които "Херти" АД, "Алкомет" АД, ”Автомагистрали-Черно море”, "Телепол", "Теси", "Примекс", "Unicredit Bulbank", "Лифтком", “Таита”, "Фикосота", "БулМаг",, Шуменски университет, БЧК, ОДМВР Шумен, РУО – Шумен, ШУМ.БГ, Радио Шумен, Дарик радио, shmoko.bg и други.


ШУМ.БГ