Вучастъка на магистрала "Хемус" от София до Яна има вложен по-малко асфалт от необходимото и шлака в земната основа, съобщи служебният министър на регионалното развитие Иван Шишков по Нова телевизия, цитиран от пресцентъра на ведомството. Той се позова на резултати от проверка, осъществена през декември 2022 г.


При изискване за 28 см асфалт, взетите проби са показали наличие между 18 и 21 см, а шлаката в земната основа е в голямо количество. Министърът каза, че в тази част на магистралата строежът е започнал 2011 г., през 2013 г. е пуснато движението, но разрешението за ползване е чак от 2016 г. "Т.е. някой е чакал във времето кога и как да бъде въведен този участък в експлоатация", коментира Шишков.


Той заяви, че съвместните проверки на МВР и МРРБ ще продължат.

Очакват се резултатите от проверката на магистрала "Марица", а в предстоящата седмица ще бъде инспектирана Северната скоростна тангента. Част от проблемите на магистрала "Марица" са заради това, че най-вероятно са спестени материали или са влагани неподходящи.


Регионалният министър описа и предстоящата работа по довършването на магистрала "Хемус". На пети лот ще бъде премахнато незаконното строителство, извършено до този момент и ще бъдат одобрени проектите за лотове - пет и шест, за да може да започне строителството там. Одобрен е подробният устройствен план на 9-ти участък. "Четвърти лот стои в капана на незаконното строителство, тъй като депутатите не пожелаха да намерят законов механизъм, в който да продължи строежът", коментира Шишков.


Той заяви, че няма да бъде индексирано строителството на лотовете, за които има раздадени аванси. След като имат 35% аванс, трябва да продължат да строят. Казах на фирмите, че след като са получили 35% аванс, а в договорите им няма условия за индексиране, няма как да получат такива пари. Сега МРРБ, държавата и строителният бранш са в огромен капан и всички страдаме от този капан, посочи министърът.

Дневник