Всички общини трябва справедливо да получат средствата за инвестиционни проекти. Министерството на регионалното развитие и Министерството на финансите, заедно, ще работим за осигуряване на средства - около 450 млн.лв., които да бъдат заложени в следващия държавен бюджет, но тези пари, които вие очаквате, ще зависят изцяло от следващото Народно събрание. Това заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков на форума "Финансова автономност на българските общини в съответствие с европейските практики и стандарти", който се състои в рамките на 36-ото заседание на Общото събрание на Националното сдружение на общините в Република България (НСОРБ) днес в София, в присъствието на представители на местната власт от цялата страна.
Иван Шишков каза, че първата му среща като служебен министър на регионалното развитие е била с НСОРБ. "Вратите на нашето министерство бяха и продължават да са отворени към всички кметове и председатели на общински съвети по абсолютно всички теми и най-вече за финансирането на общините", каза министърът на форума.
Той допълни, че има изключително голям интерес по програмата за саниране. "Успяхме да удължим срока на програмата за саниране до март месец, а не до февруари, както беше първоначално, за да има повече време за кандидатстване", посочи Шишков. По думите му общинските администрации трябва да избират строителите и да бъдат двигател на санирането. Можете да бъдете сигурни, че диалогът продължава. Искаме да ви помогнем максимално, каза Шишков. Той подчерта, че МРРБ ще направи всичко възможно да осигури по-добра свързаност с общините, защото държавата не е постигнала максималното. Има региони, които трябва да имат по-добра свързаност, каза министърът.
Той отбеляза, че България трябва да има по-сериозна връзка в посока север-юг посредством магистрала "Хемус". Според него магистралите у нас се строят бавно и затова кметовете трябва да направят анализ дали е възможно да се промени начинът, по който се финансира строителството им. Трябва да се мисли за концесия на някои от тях, които например имат обходни пътища, което значи, че държавата няма да плати веднага тяхното строителство. В рамките например на 30 години концесионерите ще имат ангажимента да ги поддържат в добро състояние за тяхна сметка. В цяла Европа се случва по този начин строителството на магистрали, каза Иван Шишков.
БТА
Коментари
Добави коментар