Живеем в 21 век, смята се че сме по-организирани, по-цивилизовани, по-обгрижени от здравната система.
След 4 часа чакане с направление в МБАЛ-Шумен за прием на пациент, виждам че нищо от това не е реалност.
Нулева организация - пациентите още в 8.00 ч. бяха около 15-20, към 9.00 около 35, а към 10.00 - близо 50.
Организацията не е за всеки, но това което видях беше подигравка с гражданите - взимане на лични карти, телефонни номера, правене на ковид тестове, разнасяне на папки с досиетата на пациентите, падащи листи от папките, студуване на пациентите в коридора, който се оказа крайно малък, крайно студен. Да не говорим, темата за личните данни - имена, ЕГН-та, кратко описание на оплакванията на пациенти - се говори в този претъпкан коридор.
Да не говорим че хора с простуди и бъбречни проблеми имаше и те трябваше да стоят на ледените метални седалки в коридора - пълен абсурд. Майки с деца ги разкарват от 7-8 етаж до партер и обратно, като им се казват имена на лекари, при които да ходят.
И тъкмо, след 4 часа чакане и мръзнене, получаваш документите за настаняване в болницата, се оказва че ти трябват копия на други документи, и прочее. Набавях копия, всичко, и чакаш още един час да те настанят в стая.
Извинтете, коя година сме? Имаше възрастни хора, подложени на това бавно мъчение. Стана ми мъчно, защото именно те са изградили много от нещата които и днес ползваме, затото тези изградено в днешно време не са за дълго.
Да си учтив и цивилизован е приоритет, но не и на това място - медицинско лице се появява с чаша кафе в лявата ръка и събира навъсено документи от пациенти, но с една ръка е трудно, и пациента трябва да пусне лична карта и други листове върху тези от други пациенти.
А недоволният тон и изражение на медицинското лице е показателно - искам да си изпия кафето, давайте тия документи, кафето ми е важно сега.
Обгрижени от здравната система - това е мит. Чакаш на студено, замръзват ти краката, а ако си седнал - и други части на тялото. Помолих да затворят входната врата по някакъв начин, защото тя беше прикрепена с верига за стената - била се блъскала. Еми, тя няма механизъм за затваряне, вероятно по видът и от близо 20 години.
Огромна болница и всички е едно коридорче с две стаички с лошо гледащи медицински кадри, търчащи с падащи листи от пациентските досиета.
Има ли начин това да бъде променено? Разбира се, всички граждани трябва да сигнализират такива нередности, които са се превърнали в ежедневие.
Гражданската позиция е важна и тя трябва да бъде изказана. Вечното примиряване е довело до актуалния резултат.
Но институцията болница също трябва да промени този хаос - някой трябва да ги консултира, да анализира този повтарящ се абсурд, и да даде препоръки за промяна и оптимизация.
Именно така и медицинските кадри, и пациентите ще бъдат облекчении, ще имат възможност по-човечно да дадат и да получат.
Вярвам, че промяната не лесна, но е крайно необходима.
Няма как болнично заведение да лекува и обгрижва хората, ако самото болнично заведение страда от редица заболявания.
Валентин Белев
Коментари
Анонимен
Добър ден ,то не е от вчера арогантното им държане.Нагли до господ,ама и тях ги чака същото да си знаят🙂, че това ще им се върне стократно .
Анонимен
Голям шамар за д_р Костов. Нали това му е работата да оптимизира процеса.
Анонимен
Пълни некадърници...Преди време ходих там за една инжекция ,защото беше срещу Коледа мисля че,22-23 декември и имйше хора които и те чакаха за това...Излезе един висок с къса коса лекар и ни се скара ,че сега ли сме намерили да се разболеем! Отивал да обядва човека,а на опашката пациенти...Както и да е сестрата си свърши работата без да каже нищо...Колко е нагъл и безочлив,а дал хипократова клетва
Тодор
Виновните, за това са най- малко, оприличените като лошо гледащи медицински сестри. Претоварени са, заплатата им клони към минималната. Какво направиха политиците и обществото, за оптимизация на здравеопазването? Не, не е нищо! Направи се много, за въвеждане на не работещи добре модели, на здравно осигуряване, направи се много за недофинансиране на системата и оставяне на малко и застаряващ персон
Анонимен
Господин Тодор, все за пари говорят медицинските сестри и лекарите. Твърдо отстоявам мнението, че лекарите и останалия медицински персонал трябва да бъдат много добре платени, НО чували ли сте някой от тях да повишава квалификацията си последователно и ежегодно и да усъвършенства уменията си за комуникация? Личностното развитие на персонала трябва да е приоритет, за да са добре обгрижени Пациентит
Анонимен
Нищо ново и преди 25 години беше същото, моля се на господ да не ми се налага да попадам там..това е с приема ами после нямате си на идея какво ви чака ...
АНОНИМЕН
Потвърждавам всичко написано, защото на 13 март 2023 г изтърпях всичко това. Дойдох за приемане от друг град. Нямаше кой да ми каже,че трябва да отида до вратата и да се боря да си подам документите. Нямаше ред,никой не знае кой е преди него,защото коридора беше пълен и с хора,които вече си бяха подали документите и с новоидващи като мен. Стоях,гледах тълпата и се чудех.
Отвратен пациент
Медицината у нас е бездънна яма за пари. Хвърлени там няма никаква полза и промяна, все същата гнусна мизерия.
Анонимен
Да кажат английскоговорящите дали е така в Англия. А белгийските кхмери, дали е така в белгия.