Живеем в 21 век, смята се че сме по-организирани, по-цивилизовани, по-обгрижени от здравната система.
След 4 часа чакане с направление в МБАЛ-Шумен за прием на пациент, виждам че нищо от това не е реалност.
Нулева организация - пациентите още в 8.00 ч. бяха около 15-20, към 9.00 около 35, а към 10.00 - близо 50.
Организацията не е за всеки, но това което видях беше подигравка с гражданите - взимане на лични карти, телефонни номера, правене на ковид тестове, разнасяне на папки с досиетата на пациентите, падащи листи от папките, студуване на пациентите в коридора, който се оказа крайно малък, крайно студен. Да не говорим, темата за личните данни - имена, ЕГН-та, кратко описание на оплакванията на пациенти - се говори в този претъпкан коридор.
Да не говорим че хора с простуди и бъбречни проблеми имаше и те трябваше да стоят на ледените метални седалки в коридора - пълен абсурд. Майки с деца ги разкарват от 7-8 етаж до партер и обратно, като им се казват имена на лекари, при които да ходят.
И тъкмо, след 4 часа чакане и мръзнене, получаваш документите за настаняване в болницата, се оказва че ти трябват копия на други документи, и прочее. Набавях копия, всичко, и чакаш още един час да те настанят в стая.
Извинтете, коя година сме? Имаше възрастни хора, подложени на това бавно мъчение. Стана ми мъчно, защото именно те са изградили много от нещата които и днес ползваме, затото тези изградено в днешно време не са за дълго.
Да си учтив и цивилизован е приоритет, но не и на това място - медицинско лице се появява с чаша кафе в лявата ръка и събира навъсено документи от пациенти, но с една ръка е трудно, и пациента трябва да пусне лична карта и други листове върху тези от други пациенти.
А недоволният тон и изражение на медицинското лице е показателно - искам да си изпия кафето, давайте тия документи, кафето ми е важно сега.
Обгрижени от здравната система - това е мит. Чакаш на студено, замръзват ти краката, а ако си седнал - и други части на тялото. Помолих да затворят входната врата по някакъв начин, защото тя беше прикрепена с верига за стената - била се блъскала. Еми, тя няма механизъм за затваряне, вероятно по видът и от близо 20 години.
Огромна болница и всички е едно коридорче с две стаички с лошо гледащи медицински кадри, търчащи с падащи листи от пациентските досиета.
Има ли начин това да бъде променено? Разбира се, всички граждани трябва да сигнализират такива нередности, които са се превърнали в ежедневие.
Гражданската позиция е важна и тя трябва да бъде изказана. Вечното примиряване е довело до актуалния резултат.
Но институцията болница също трябва да промени този хаос - някой трябва да ги консултира, да анализира този повтарящ се абсурд, и да даде препоръки за промяна и оптимизация.
Именно така и медицинските кадри, и пациентите ще бъдат облекчении, ще имат възможност по-човечно да дадат и да получат.
Вярвам, че промяната не лесна, но е крайно необходима.
Няма как болнично заведение да лекува и обгрижва хората, ако самото болнично заведение страда от редица заболявания.
Валентин Белев
Коментари
Анонимен
Същото важи и за онкологичната клиника Шумен.
Работят по правила от миналия век, като добавим и настоящите.
Половин час на регистрацията с лична карта, като ти нанесат всички данни, включително къде и какво работиш и още много данни.
Анонимен
След като вече сме чекирани на гишето следва същата процедура в кабинета по напралението. Отново лична карта и отново нанасяне на всички данни в компютъра.
Същото се потретва и в кабинета на старшата сестра.Тия хора не могат ли да ползват данните от първото гише??? От 8 до 14 часа ние се чекирахме на 3 места.После ни казаха, че утре ще прдължим
До Ваньо
Тука с запазването на часа си прав...На запад е така,ама там има уважение към пациента! Не са със кафета по ръцете,ами бачкат като часовник!!! Нашата система е най-добрата,ама трябва млади и кадърни хора,а не пенсионери лекари..Всичко е вързано-заплащане,от което зависи качеството на обслужване и желание за работа!!! Ама и нашия народ малко е разгевезелен...
Анонимен
Да премахнат джипитата, или и те да дават дежурства в болницата, несравтим е труда на работещите в болничните заведения и този на джипитата - администратори. Отивам с хипертония в кабинета нито кардиограма ми се направи, нито мерене на кръвното. Разговори само! И така 6часов работен ден, а в болницата, заради недостиг на кадри се работи по 12часа,или са цял ден на работа или нощна!
Пострадал
Виновен е директора Костов, абсолютен самовлюбен непукист!!!
Основавател на РЗОК
Сега ли разбирате, че здравеопазването иска не само Идеи, а основно пари, които няма от къде да дойдат тъй като всеки втори забравя задължението си да се осигурява и смята че държавата му е длъжна. А тогава намерете и доктори с с опит и достойни заплати.
Ваньо
В известна степен съм съгласен с това, че това, че има множество лица (да не кажа зад**ци), които "се сещат", че имат финансов ангажимент към здравната система едва, когато им се наложи да се възползват от услугите ѝ.
От друга страна следва да е ясно, че основната част от разходите на НЗОК е насочена към фармацевтичната индустрия. Това само по себе си не е проблем...
Ваньо
Дяволът, както винаги, е в "детайлите", представляващи нагласени обществени поръчки с предизвестен печеливш и раздути до небесата цени на медикаментите, предмет на доставка в "КОНКУРЕНТНА СРЕДА, ГАРАНТИРАНА ОТ ДЪРЖАВАТА"!
ТАМ Е ЗАРОВЕНО КУЧЕТО, ДАМИ И ГОСПОДА АТИВНИ ФОРУМЦИ! НЕ ХУЛЕТЕ БОЛНИЧНИТЕ НИ МЕДИЦИ - ТЕ СА РЕЗУЛТАТ, А НЕ ПРИЧИНА... И СА КЪТ!
Анонимен до Ваньо
Ваньо, ти чете ли публикувания материал или коментираш ей така там дето те боли лично? Никъде в материала не се говори срещу лекари и не се говори срещу мед.сестри. Обсъжда се обаче проблем, който касае Пациентите и трябва незабавно да бъде решен. Щом обаче засегнатите теми са разширени от коментарите, означава, че проблемите под повърхността са още по-големи и решаването им още по належащо.