Живеем в 21 век, смята се че сме по-организирани, по-цивилизовани, по-обгрижени от здравната система.
След 4 часа чакане с направление в МБАЛ-Шумен за прием на пациент, виждам че нищо от това не е реалност.
Нулева организация - пациентите още в 8.00 ч. бяха около 15-20, към 9.00 около 35, а към 10.00 - близо 50.
Организацията не е за всеки, но това което видях беше подигравка с гражданите - взимане на лични карти, телефонни номера, правене на ковид тестове, разнасяне на папки с досиетата на пациентите, падащи листи от папките, студуване на пациентите в коридора, който се оказа крайно малък, крайно студен. Да не говорим, темата за личните данни - имена, ЕГН-та, кратко описание на оплакванията на пациенти - се говори в този претъпкан коридор.
Да не говорим че хора с простуди и бъбречни проблеми имаше и те трябваше да стоят на ледените метални седалки в коридора - пълен абсурд. Майки с деца ги разкарват от 7-8 етаж до партер и обратно, като им се казват имена на лекари, при които да ходят.
И тъкмо, след 4 часа чакане и мръзнене, получаваш документите за настаняване в болницата, се оказва че ти трябват копия на други документи, и прочее. Набавях копия, всичко, и чакаш още един час да те настанят в стая.
Извинтете, коя година сме? Имаше възрастни хора, подложени на това бавно мъчение. Стана ми мъчно, защото именно те са изградили много от нещата които и днес ползваме, затото тези изградено в днешно време не са за дълго.
Да си учтив и цивилизован е приоритет, но не и на това място - медицинско лице се появява с чаша кафе в лявата ръка и събира навъсено документи от пациенти, но с една ръка е трудно, и пациента трябва да пусне лична карта и други листове върху тези от други пациенти.
А недоволният тон и изражение на медицинското лице е показателно - искам да си изпия кафето, давайте тия документи, кафето ми е важно сега.
Обгрижени от здравната система - това е мит. Чакаш на студено, замръзват ти краката, а ако си седнал - и други части на тялото. Помолих да затворят входната врата по някакъв начин, защото тя беше прикрепена с верига за стената - била се блъскала. Еми, тя няма механизъм за затваряне, вероятно по видът и от близо 20 години.
Огромна болница и всички е едно коридорче с две стаички с лошо гледащи медицински кадри, търчащи с падащи листи от пациентските досиета.
Има ли начин това да бъде променено? Разбира се, всички граждани трябва да сигнализират такива нередности, които са се превърнали в ежедневие.
Гражданската позиция е важна и тя трябва да бъде изказана. Вечното примиряване е довело до актуалния резултат.
Но институцията болница също трябва да промени този хаос - някой трябва да ги консултира, да анализира този повтарящ се абсурд, и да даде препоръки за промяна и оптимизация.
Именно така и медицинските кадри, и пациентите ще бъдат облекчении, ще имат възможност по-човечно да дадат и да получат.
Вярвам, че промяната не лесна, но е крайно необходима.
Няма как болнично заведение да лекува и обгрижва хората, ако самото болнично заведение страда от редица заболявания.
Валентин Белев
Коментари
Анонимен
Абсолютно вярно така е и вонкоболницата в шумен.Определят дата за приемидваш на уговорената дата за да ти кажат че няма свободни места
Анонимен
"Извинтете'', но на майките с деца какво им е станало че са взели асансьор за 7 етажа? Болницата си има отделения, лечение няма как да се извършва на място в коридора. Щом педиатрията е на 7 етаж, педиатричните пациенти трябва да отидат там - никой не е длъжен да ви носи сополанковците на ръце.
Мрънкала нещастни, опитайте да сте лекари за един ден и вижте дали е лесно!
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
гражданин
Защо незадължават лекарите да имат етикет с името на ривиера?
Анонимен
За мърморкото-автор на статията който чакал на студено - че в тази болница работят хора. Защо си мислиш че при тях е по-топло? В операционните измръзват от студ. Ден и нощ работи персонала с крайно недостатъчен материален и финансов ресурс на болницата, само и само неблагодарници като теб да са живи и здрави да ги плюят. За хора като теб трябва да имат право лекарите да отказват лечение! Нещастник
Анонимен
Значи според теб щом на работещите в болницата им е некомфортно, трябва и на пациентите да им е некомфортно. Пък аз си мислех, че лекарите ги е грижа за болните.
Анонимен
Дивако, защо да ги е грижа за хора като вас които само говорят как лекарите заслужават да бъдат бити? Хора като вас не заслужават нищо!
Пети полк
Брат ми си сряза ръката мнаго лошо, изгуби много кръв , уплашихме се да не си замине и нямаше 3 часа кой да го погледне, а имаше много персонал в една стая и си пиеха кафенце и хапваха бонбони и никой не го интересуваше. Добре че ни памагна една сестра, беше стажантка, Да е жива и здрава !!!
Анонимен
Прочетох внимателно всички коментари.Очевидно промяна трябва да има в организацията на мед.услуга,отношението на медиците към пациентите,както и на пациентите към медиците.Цялата тази промяна трябва да се направи екипно от всички ни.Ако само приказваме нищо няма да се промени.Проблема е и в заплащането на медиците,средния персонал и санитарите и то голям проблем.кадрите прегарят.Разбиране трябва!