"Гугъл" (Google) на "Алфабет" (Alphabet) започна от днес официалното пускане на чатбота си "Бард" (Bard), търсейки потребители и отзиви, за да отвоюва позиции от "Майкрософт" (Microsoft) в бързо развиващата се конкуренция в технологията на изкуствения интелект, предаде Ройтерс.

Започвайки от САЩ и Великобритания, потребителите могат да се присъединят към списъка с чакащите за англоезичния достъп до "Бард", програма, която преди бе отворена единствено за одобрени за тестването на продукта хора.

"Гугъл" описва "Бард" като експеримент, позволяващ сътрудничество с генеративен изкуствен интелект, технология, която се опира на минали данни, за да създава, а не само да идентифицира съдържание.

Пускането на пазара миналата година на "ЧатДжиПиТи" (ChatGPT), чатбот от "Оупън Ей Ай" (OpenAI), стартъп, подкрепян от "Майкрософт", доведе до надпревара в технологичния сектор, за да може изкуственият интелект да стане все по-достъпен. Надеждата е той да промени начина, по който хората работят и бизнесът да е печеливш в този процес.

На въпрос дали конкурентната динамика стои зад разработването на "Брад" Джак Кравчик, старши продуктов директор, заяви, че "Гугъл" се е фокусирал върху потребителите. Хора от компанията, както и външни потребители са се обърнали към "Бард", за да "увеличат производителността си, да ускорят идеите и наистина да подхранят любопитството си", каза той.

В демонстрация пред Ройтерс на сайта bard.google.com Кравчик е показал как програмата произвежда текстове на момента, за разлика от "ЧатДжиПиТи", която изписва отговорите дума по дума.

"Гугъл" подчерта някои грешки по време на тазгодишното демо за Ройтерс.

Дир.бг