Приходите на Формула 1 за първото тримесечие на 2023 г. са се увеличили с 21 млн. долара на годишна база. Те възлизат на 381 млн. долара за първите три месеца на годината, разкри собственикът на спорта "Либърти медия".


Оперативните приходи се стабилизират на 35 млн., което е с 1 милион повече в сравнение с първото тримесечие на 2022 г., но коригираните оперативни приходи преди обезценка и амортизация (OIBDA) са намалели от 122 млн. на 117 млн.


От "Либърти медия" добавят, че основните приходи на Формула 1 се увеличават през първото тримесечие с ръст в медийните права, промоцията на състезания и спонсорството.


По време на разговора за приходите президентът и главен изпълнителен директор на Формула 1 Стефано Доменикали хвърли допълнителна светлина върху това как се променя аудиторията на спорта.


"Формула 1 се ангажира с нашите фенове чрез различни платформи. Глобалната аудитория надхвърли 70 милиона зрители за първите две състезания от сезона със значително увеличение на ключовите пазари в Европа и Северна Америка".


"В САЩ състезанието за Гран при на Саудитска Арабия надхвърли 1.52 млн. зрители, отбелязвайки рекордна за ESPN аудитория. Също така в дигиталните ни канали имаме 62.9 милиона последователи, което е с 31% повече на годишна база", коментира Доменикали.


През първите три месеца на годината Формула 1 подписа редица договори за спонсорство. Също така бяха удължени споразуменията с Австрия и Азербайджан за домакини на състезания до 2027 и 2026 г.

Дневник