Две фирми са одобрени да представят първоначални оферти по обществената поръчка на Министерството на отбраната (МО) за ремонт на шест двигателя за самолети МиГ-29. Това показва справка на БТА в Регистъра за обществени поръчки. Решението за предварителен подбор е публикувано вчера - 9 май, предаде БТА.
Фирмите, които ще бъдат поканени да представят първоначални оферти по процедурата, са държавна компания на Министерство на отбраната "ТЕРЕМ - ХОЛДИНГ" ЕАД и Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr2 S.A. - един от най-големите авиационни заводи в Полша, принадлежащ към елитната група компании от стратегическо значение за икономиката и отбраната на страната.
"Кандидатите са представили необходимите документи относно личното състояние и критериите за подбор. След проверката им за съответствие, Комисията констатира, че документите отговарят в пълен обем на условията, посочени в Документацията за обществената поръчка, както и на ЗОП и ППЗОП, и предоставят цялата необходима информация, изискана от Възложителя. Не са налице основания за отстраняване". Това се посочва в решението, подписано от служебният министър на отбраната Димитър Стоянов.
МО обяви обществена поръчка за ремонт на шест двигателя за самолети МиГ-29 през април. Прогнозната стойност на обществената поръчка е 19,2 млн. лв. с ДДС.
Предметът на обществената поръчка включва извършване на основен/капитално-възстановителен ремонт на шест двигателя за самолети МиГ-29 за възстановяване на техния междуремонтен ресурс и междуремонтен срок на служба. Срокът за изпълнение на ремонтните дейности на всеки един двигател не трябва да бъде по-голям от девет месеца.
В средата на март МО обяви обществена поръчка за доставка на шест ремонтирани двигателя за МиГ-29. Срокът на тази обществена е удължен до 25 май с решение на министъра на отбраната, съобщиха за БТА от МО в края на април. България получи един самолетен двигател за МиГ-29 от Полша в края на март.
"Самолетите МиГ-29 ще продължат да охраняват въздушното ни пространство и през тази, а, както върви, и през следващата година, защото успяхме да намерим някакви решения", заяви в края на април Стоянов.
Изтребителите МиГ-29 могат да летят още доста време в зависимост от това дали ги поддържаме, коментира в началото на годината командирът на авиобаза Граф Игнатиево бригаден генерал Николай Русев.
"Много е важно дали ще съумеем да доставим резервни части. Самолетите имат ресурс, но събитията през последната година показаха, че поддръжката ще става все по-трудна", обясни той. Командирът добави, че МиГ-29 могат да продължат да бъдат използвани до 2029 - 2030 г., ако има резервни части за тях.
Дир.бг
Коментари
Анонимен
Как ще стане като и двата завода нямат лиценз за ремонт на миг :) Значи няма да има гаранция. Кой ще е този пилот дето да се качи на такъв самолет
Абракадабра
Едно време му казваха камикадзе, а сега - шахид.