Люис Хамилтън възнамерява да остане част от Формула 1 и на 40-годишна възраст, което означава до сезон 2025.

Новина, която идва в момент на доста неясноти около бъдещето на британеца. Тези неясноти датират още от драматично загубената титла в Абу Даби през 2021-а, когато мнозина вярваха, че той няма да поднови договора си с "Мерцедес".

Колебанията около неговото бъдеще продължиха и в настоящето, в което "Мерцедес" е всичко други, но не и тим, борещ се за победи. Неслучайно името на британеца бе свързвано с "Ферари".

Но медиите на Острова пишат, че Хамилтън е амбициран да остане още поне два сезона в спорта, при това в болида на "Мерцедес", с който спечели шест от седемти си световни титли.

Това обаче не е едностранен процес, защото Хамилтън вече е споделил своите изисквания към шефовете, а вече те ще решават дали са склонни да ги изпълнят.

Основните му изисквания са три, като те никак не са маловажни.

Първото от тях е, че Хамилтън иска да е най-скъпоплатеният пилот на пистата. Това означава, че годишната му заплата трябва да надвишава 40-те милиона паунда, които Макс Верстапен получава в момента.

Тук въпросителната е дали "Мерцедес" ще иска да дава подобна заплата на пилота, ако в отбора са наясно, че нямат сили за битка на върха.

Второто изискване на британеца е договорът му да е за минимум два сезона, както и с опция за продължаване при негово желание след 2025-а.

Отново сериозна претенция, защото практиката при пилотите на подобна възраст е доворите да се подписват година за година.

Третото изискване на пилота е след края на кариерата си той да бъде доживотен посланик на марката "Мерцедес". Това означава огромни суми от спонсорски договори, които немският автомобилен гигант ще му осигурява за най-различни инициативи и маркетингови събития.

Дир.бг