Най-големият в света двустранен хибриден ферибот от днес започна да обслужва маршрута Дувър-Кале през Ламанша, съобщава ДПА, цитирана от БТА. Това е поредната стъпка към намаляването на емисиите на морския транспорт.
Според компанията оператор "Пи енд Оу" (P&O) фериботът "Пайъниър" (Pioneer) ще намали въглеродните емисии по маршрута с около 40 на сто. Корабът, който работи с дизелови генератори и електрически батерии, равни по мощност на 2,3 милиона батерии от типа АА, е в процес на подготовка от 2019 г., а цената му е 111 милиона британски лири (135 милиона евро).
През ноември по маршрута ще бъде пуснат и втори такъв кораб със същите характеристики и на същата цена, носещ името "Либерте" (Liberte).
Двата ферибота от новия клас "Фюжън" ще обслужват натоварената линия Дувър-Кале заедно с още два кораба от по-стария клас "Спирит".
"Пи енд Оу" на този етап не планира да строи още кораби от клас "Фюжън", тъй като цената им расте, а вместо това възнамерява да преоборудва хибридните модели в изцяло електрически, когато пристанищата в Дувър и Кале се сдобият със съответната инфраструктура.
дир.бг
Коментари
Анонимен
Кое му е екологичното да гориш дизел, за да правиш ток?
Аве 12.22
Нали дизела като зареди, ще я карат на ток. Може да е малко, но все пак екологично. Коолиствените натрупвания, правят качествени промени, ако природата все още я има
Анонимен
Доста наивно обяснение.